דרעי, גפני וליצמן
דרעי, גפני וליצמןצילום: Yonatan Sindel/Flash90

משחק השבת הכפול של הסיעות החרדיות? לקראת ההצבעה בין השרים על עמדת הממשלה בסוגיית הפעלת ענף הספורט בשבתות מאשים הבוקר (ה') גורם פוליטי בממשלה את הסיעות החרדיות ברפיסות ובמשחק כפול.

"לא ברור לי מדוע בשעה שהם מנהלים קרב מאסף ומרעישים כל כך על עבודות הרכבת הממשלתיות המבוצעות על ידי כמה עשרות או מאות עובדים, חלקם אינם יהודיים, הם זונחים בכוונה תחילה את המאבק על עתידו של ענף הספורט הישראלי העלול לקבל היתר גורף לחילולי שבת המוניים", אומר הגורם.

לדבריו, היקף חילולי השבת בענף הספורט גדול בהרבה מהיקף חילולי השבת ברכבת ישראל. "אנחנו מדברים על שחקנים, על אלפי אוהדים, על אנשי מכירות, אנשי תקשורת ועשרות אלפי צופים. מדובר בחילולי שבת בהיקפים מטורפים שהיום עשויים לקבל גושפנקא ממשלתית. איך החרדים יכולים לחיות עם זה בשלום?", הוא תוהה.

באשר לטענה לפיה החרדים אינם מעוניינים להצטייר כמי שמעניקים לגיטימציה לענף הספורט באמצע השבוע, טוען הגורם כי השבת קודמת לכל. "מי כמו הנציגים החרדים בממשלה מכירים בערכה של קדושת השבת, בסמל היהודי הראשון המבטא את היותה של מדינת ישראל מדינת העם היהודי. מדוע הם זונחים את הערך הזה כשמדובר בספורט?".

בדבריו הבהיר כי יחד עם סיעת הבית היהודי ניתן להוביל גוש התנגדות אפקטיבי שיבלום את המהלך. "התנגדות רשמית על השולחן יכולה לבלום את המהלך. אולם הנציגים החרדים בוחרים לשחק משחק כפול ולעשות איפה ואיפה בקדושת השבת וחבל שכך".