מתנגד. דרעי
מתנגד. דרעיPhoto by Tomer Neuberg/FLASH90

לקראת ההצבעה בממשלה על מתן היתר לענף הספורט בשבת, מבהיר הבוקר (חמישי) יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי כי הוא מתנגד נחרצות למהלך.

"הבהרתי לנתניהו שאנחנו מתנגדים להענקת היתר ענפי למשחקי הספורט בשבת. היום יש 2-3 משחקי כדורגל בשבת. מתן היתר יתן פתח למשחקים ולענפים נוספים", הבהיר השר דרעי בראיון שהעניק לשבועון תנועת ש"ס - 'הדרך'.

בדבריו התייחס לעבודות הרכבת שככל הנראה יעצרו לשבתות הקרובות. "מאז פרסום כינוס מועצות גדולי התורה שרי הממשלה החלו להתייחס ברצינות לדרישתנו בעניין השבת. השר ישראל כץ כבר הכין תוכנית לתיקוני חקיקה ואף הסכים לעצור את כל העבודות בשבת עד אחרי החגים", אמר.

בדבריו הבהיר כי על השבת יש לאחד כל הכוחות הפוליטיים הקיימים. "בנושא השבת חייבים לאחד את כל הכוחות. בישיבה שקיימנו בשבוע שעבר דרשתי את כינוס המועצות כי מדובר בנושאים רגישים עם משמעויות רבות. אנו רוצים שיורו לנו את הדרך כיצד לפעול", הוסיף.

הבוקר האשים גורם פוליטי בממשלה את הסיעות החרדיות ברפיסות ובמשחק כפול. "לא ברור לי מדוע בשעה שהם מנהלים קרב מאסף ומרעישים כל כך על עבודות הרכבת הממשלתיות המבוצעות על ידי כמה עשרות או מאות עובדים, חלקם אינם יהודיים, הם זונחים בכוונה תחילה את המאבק על עתידו של ענף הספורט הישראלי העלול לקבל היתר גורף לחילולי שבת המוניים", אמר הגורם.

בשעות אחר הצהריים צפויות מועצות גדולי וחכמי התורה להתכנס כדי לדון בחילולי השבת במרחב הציבורי.