הטיפול בספרי הקודש
הטיפול בספרי הקודשצילום: Aliza English

קבוצת צעירים יהודיים מניו ג'רזי, מארגון ה-OU העולמי החליטו לעצור את כל עיסוקיהם ולהגיע לסייע לנפגעי סופת ההוריקן 'הארווי', שפגעה בטקסס וגבתה את חייהם של עשרות בני אדם ועשרות אלפים נוספים שאיבדו את רכושם ונעקרו מבתיהם.

בין הנפגעים ישנן גם מאות משפחות יהודיות ובתי כנסת שנפגעו בצורה קשה.

הצעירים התנדבו לנסוע לאזור האסון וסייעו בימים האחרונים למשפחות היהודיות בניקוי הנזקים הרבים, כמו גם טיפול בבתי הכנסת ובספרי הקודש הרבים שנהרסו כליל בסופה. כך למשל, כשנכנסו הצעירים לבתי הכנסת הם נדהמו לראות בעיניהם את ממדי ההרס העצומים. הצעירים חויבו בעצמם לחבוש מסכות במהלך פעולות הסיוע כדי לא להיפגע בעצמם מהאוויר הפגוע.

"חלק מספרי הקודש ממש התפרקו לנו בידיים ולא הייתה ברירה אלא לקחת אותם לגניזה", אומר בכאב הרב איתן כץ שהשתתף במשלחת. "היינו בשוק למראות ההרס העצום. היינו צריכים לקחת את כל הסידורים, החומשים, הגמרות, הכל ולהוציא החוצה למשאית.

"אחרי כמה שעות עבודה, בשיא השרב, מצאתי פתאום תנ"ך שניתן היה לקרוא מתוכו, ניצוץ באפלה וכולנו התרגשנו מאוד. משיתי את התנ"ך מתוך הבוץ והמים, אספתי את הקבוצה והתיישבנו ללמוד יחדיו את הפסוקים האחרונים מחומש דברים. משה מסתכל וצופה אל ארץ ישראל, אל העתיד, שזה המקום של עם ישראל למרות שהוא לא יכול להיכנס לארץ. זו ההמשכיות של עם ישראל לאורך כל הדורות. גם אתם בני הנוער אתם העתיד של עם ישראל, והעתיד של עם ישראל הוא בארץ ישראל. ספרים אמנם יכולים להיהרס אבל עם ישראל יכתוב וידפיס חדשים במקומם. נבנה יחד עתיד טוב יותר".

גם בעבר כבר יצאו יותר מ-50 קבוצות צעירים מתנועת הנוער NCSY המשתייכת לOU העולמי, ארגון הקהילות היהודיות האורתודוקסי הגדול באמריקה, לסייע במקומות בהם אירעו אסונות.

"אנו גאים לשלוח את המתנדבים שלנו מתנועת הנוער", אומר נשיא ארגון הOU העולמי משה ביין. "פעולותינו מראות ליהודים ביוסטון שלא רק ליבנו איתם אלא גם ידינו. אנו מתחילים כעת את המאמצים לסייע ונמשיך לסייע גם זמן רב לאחר שיסתיימו השיטפונות".

מנכ"ל OU ישראל הרב אבי ברמן מסר: "כל ישראל ערבים זה בזה והיופי המיוחד מגיע לידי ביטוי גם במקרה הזה. הנוער הנפלא לא מחכה שיקראו לו למשימות, אלא יוזם סיוע לאנשים שהוא לא מכיר וזו תכונה נפלאה שיש בעם ישראל".