הפטריוטים
הפטריוטיםצילום: ערוץ 20

מליאת מועצת הכבלים והלווין החליטה בישיבתה היום (ה') כי על ערוץ 20 להתאים את שידוריו מיידית להוראות רישיונו.

המועצה מתריעה בפני הערוץ, כי המשך אי עמידה בתנאי הרישיון ייתכן ויוביל לחילוט ערבויות הערוץ.

במסגרת תנאי רישיונו, על הערוץ לשדר לפחות 75% משידוריו תכנים בנושא מורשת ישראל כאשר קיימות מגבלות על כמות התכנים שאינם תכני מורשת שניתן לשדר בכלל השעות, וכן מגבלות על כמות התכנים הכלליים שניתן לשדר בשעות צפיית השיא.

למועצה הוצג מסד נתונים נרחב, שמראה כי הערוץ אינו עומד בתנאים אלה של רישיונו ומשדר תכנים שאינם בנושא מורשת ישראל או בראי מורשת ישראל בהיקפים העולים בהרבה על הקבוע ברישיונו; לצד סקירה נרחבת של התנהלותו אל מול הוראות רישיונו, מיום היווסדו בקיץ 2014 ועד היום.

המועצה החליטה להתריע בפני הערוץ כי המשך אי העמידה בתנאי הרישיון תוביל לחילוט הערבויות שהפקיד הערוץ למילוי התחייבויותיו על פי כל דין. משך תקופת המבחן נקבעה לארבעה חודשים, והיא תסתיים ב-1.1.18, ומיד לאחר מכן יוצגו הממצאים לחברי המועצה.

המועצה החליטה כי בנוגע להפרות הערוץ את תנאי רישיונו עד כה, יו"ר המועצה ד"ר יפעת בן חי שגב, תמצה בימים הקרובים את הליכי הבירור מול הערוץ על פי סמכויותיה – הליכים שייתכן ויסתיימו בעיצומים כספיים. נדגיש כי כיום ישנם הליכי הפרה פתוחים רבים מול ערוץ 20.

יו"ר המועצה מדגישה כי כל עוד החוק הקיים לא ישונה על ידי הכנסת, על הערוצים הייעודיים – וערוץ 20 ביניהם – להתנהל על פי הוראות הדין הקיימות והמועצה תאכוף הוראות אלו. ככל שהמחוקק יחליט לשנות את מסלול האסדרה הקיים, ברוח מסקנות ועדת פילבר, הרי ודאי שהמועצה תקיים את החוק ככתבו וכלשונו.