כוננות גבוהה בפלורידה
כוננות גבוהה בפלורידהReuters

סופת ההוריקן "אירמה" המשיכה במסע ההרס שלה גם בסוף השבוע, כאשר היא מותירה נזקים כבדים לרכוש באיים הקריביים.

על פי מרכז ההוריקנים הלאומי בארה"ב אמורה "אירמה" להגיע אל פלורידה ביום ראשון בשעות הבוקר המוקדמות, והרשויות במקומיות הורו ל 5.6 מיליון תושבים באיזור לעזוב את בתיהם במהירות.

"אם קיבלתם הוראה להתפנות - עזבו את בתיכם עכשיו. לא הלילה, לא בעוד שעה, עכשיו!. מי שלא יעזוב את ביתו, יצטרך להתמודד עם הסערה לבדו" הורה מושל פלורידה, ריק סקוט.

הוא הודיע כי לפחות 50 אלף מתושבי פלורידה הגיעו למקלטים הציבוריים שנפתחו בעיר וקרא לכל מי שנותר בעיר להגיע לאחד המקלטים. "אני קורא לכולם לדבק עם שכניהם, בני המשפחה והחברים, כל אחד מתושבי פלורידה צריך לקחת זאת ברצינות ולהגן על משפחתו. ניתן להחליף את המקום שלכם, אבל לא ניתן להחליף את החיים שלכם או את בני משפחותיכם"

הרשויות בפלורידה מתכוננות גם לאפשרות של סגירת שני המפעלים הגרעיניים בעיר, מחשש להצפות או ניתוק מערכת החשמל שעלולות להביא לפגיעה במערכות הקירור של הכורים. גם הנשיא טראמפ הזהיר את התושבים בפלורידה והודיע כי צוותי החירום מוכנים לסייע לנפגעים. "הוריקן "אירמה" הוא בעל מימדים אגדיים, אולי החזק ביותר שראינו אי פעם. הישארו בטוחים וצאו מדרכו אם אתם יכולים. הסיוע הפדרלי מוכן!" צייץ טראמפ.

"אירמה" הגיעה בסוף השבוע לעוצמה 5 הגבוהה ביותר, עם רוחות שהגיעו עד 300 קמ"ש וגשמים עזים. ביום שבת נחלשו מעט הרוחות ועוצמת ההוריקן ירדה ל-4, אולם על פי מרכז ההוריקנים האמריקאי היא אמורה להתחזק שוב עם כניסתה לאזור פלורידה. "זו לא שאלה האם פלורידה תיפגע. השאלה היא עד כמה גרוע פלורידה תיפגע", אמר מנהל סוכנות החירום האמריקאית ברוק לונג. גם במקומות נוספים בהם אמורה הסופה לעבור הוציאו הרשויות הוראה לתושבים לעזוב את בתיהם, בהם דרום קרוליינה, ג'ורג'יה וצפון קרוליינה.

באיים הקאריביים בהם חלפה "אירמה" נרשם נזק עצום. לפחות 90 אחוזים מהבניינים באי ברבודה נפגעו בסערה, שגבתה את חייהם של לפחות 10 בני אדם עד עתה. "ברבודה כמעט ואינה מיושבת עוד. השיקום יעלה לפחות 100 מיליון דולר" אמר ראש ממשלת ברבודה גסטון בראון.

מרבית הקורבנות נרשמו בצידו הצרפתי של האי סנט מרטין, ונשיא צרפת עמנואל מקרון הודיע כי יבקר במקום ברגע שתנאי מזג האוויר יאפשרו זאת.