מאות מפגינים נגד נשיאת ביהמ"ש העליון
צילום: ערוץ 7, ארכיון

מאות מתושבי דרום תל אביב בהובלת ״החזית לשחרור דרום תל אביב״ ובשיתוף עם תנועת "אם תרצו" ותומכים מרחבי הארץ, הפגינו הערב (מוצאי שבת) זה השבוע השלישי ברציפות מול ביתה של נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור בדרישה להפסיק להעדיף את זכויות האדם של המסתננים על פני זכויות האדם והאזרח של התושבים.

תושבי דרום תל אביב ותומכיהם המשיכו במחאתם הנמרצת נגד שופטי הבג״ץ בקריאה: ״בג״ץ נגד העם, העם נגד בג״ץ״ וכן: "אנה תלכי מרים מסובבת את כולם".

שפי פז, מראשי מטה המאבק של תושבי דרום תל אביב, אמרה כי מאבק תושבי השכונות יימשך עד לשינוי המיוחל, "הערב ציינו עשר שנים של העדפת זכויות המסתנן על פני זכויות התושב. נגמרו הימים שבהם קיבלנו את דין הבג״ץ כגזירה משמים. יותר לא נרפה עד שהבג״ץ יבין שהעם הוא הריבון והעם רוצה גירוש."

פז הדגישה, "אם שופטי בג״ץ חושבים שמקומם של המסתננים אצלנו בבית, אנחנו נבוא אליהם הביתה. לבג״ץ אין יותר חסינות מפני ביקורת. עד היום הבג״ץ פסל או סירס כל חוק שהמדינה ניסתה לקדם לשחרור השכונות מהכיבוש האריתראי-סודני. אנחנו אומרים די. אנחנו רוצים בג"ץ ישראלי".

בין המשתתפים בהפגנה הערב, היו גם עשרות פעילי תנועת 'אם תרצו' שקראו לשנות את מדיניות בית המשפט המפלה את תושבי דרום תל אביב.

יו"ר תנועת "אם תרצו" מתן פלג שהשתתף בהפגנה אמר, "תושבי דרום תל אביב הם קורבן לבעיה עמוקה הרבה יותר שחייבת להיפטר. לבעיה זו קוראים אקטיביזם משפטי בלתי מרוסן. לא יכול להיות ששופטי בית המשפט העליון ימשיכו במדיניותם האקטיביסטית הפוגעת מדי יום בתושבי דרום תל אביב ואזרחי ישראל."

לדברי פלג, "מציאות בה פועלים בישראל עשרות "ארגוני זכויות" במימון זר הדואגים אך ורק לצד שמסכן את ישראל, ובמקרה דנן למסתננים, היא אבסורד מתמשך שאינו מתקבל על הדעת. תנועת "אם תרצו" תמשיך לעמוד לצד תושבי דרום תל אביב במאבקם הצודק."