פייר ג'קסון הערב מול אילת
פייר ג'קסון הערב מול אילתצילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א

בעוד פחות מחודש, ב-1 לאוקטובר תיפתח עונת 2017/18 בליגת העל שבכדורסל עם טורניר גביע ווינר סל שיתקיים באולם הטוטו שבחולון.

הערב (מוצאי שבת) פתחה מכבי ת"א את הכנותיה לקראת העונה שבפתח כשהתארחה באולם בגין שבאילת, למשחק הראשון לקראת עונת 2017/18.

עם סגל חדש ברובו, למעט איתי שגב ודווין סמית', ומאמן חדש על הקווים - הקרואטי נבן ספאחיה, נראתה מכבי ת"א אחרת לגמרי ממה שהייתה בעונה האחרונה ואף באלה שקדמו לה.

הצהובים שפתחו בחמישייה עם פייר ג'קסון, יובל זוסמן הצעיר, רול, בולדן ואלכס טיוס בהופעה מחודשת במדים הצהובים, פתחו היטב ואחרי 4 וחצי דקות ראשונות של משחק עמדה התוצאה על 9:8 לזכותם כשבולדן הופעל היטב בתוך הצבע.

בהמשך השתלטו על המשחק המכבים ולאחר 10 דקות ראשונות של משחק הראה לוח התוצאות 21:16 לזכות האורחים מת"א.

המגמה הצהובה נמשכה גם במהלך הרבע השני כשנוריס קול החל לבלוט עם 9 נקודות ואל ההפסקה ירדו שתי הקבוצות כשההפרש היה דו ספרתי, עם 49:31 לזכות התל אביבים. הדרומיים, במשחקו הראשון של מאיר טפירו כמאמנם לא הצליחו לדגדג את התל אביבים גם במהלך הרבע השלישי כשזה נגמר עם הפרש גדול עוד יותר, 74:51 לזכות האורחים.

הרבע הרביעי היה לפרוטוקול בלבד ודקות משחק ניתנו גם לכישרון הצעיר שחתם רק השבוע, דני אבדיה בן ה-16 שסיים את המשחק עם 3 נקודות, ובסיום הצהובים הביסו את האילתים בתוצאה 98:59 והרשימו מאוד בהתקפה ובהגנה, לאחר קיץ סוער בו שינו לחלוטין את סגלם. השתיים ייפגשו שוב מחרתיים בשעה 19:30 למשחק הכנה נוסף בו כל ההכנות ייתרמו לבית "רפאל".

קלעו למכבי ת"א: קול 20, ג'קסון 16, תומאס 15, שגב 10, זוסמן וקיין 8 כ"א, רול 7, בולדן 5, כהן 4, אבדיה 3 וטיוס 2.

למעשה, משחקם של התל אביבים לא היה הראשון במשחקי ההכנה של קבוצות ליגת העל שבכדורסל, כשכבר ביום חמישי האחרון פתחו לא מעט קבוצות הליגה את הכנותיהן.

ראשונה לפתוח הייתה מכבי ראשל"צ שניצחה בקלות בביתה את מכבי הוד השרון מהליגה הלאומית בתוצאה 55:89. גם חולון שביצעה את ההחתמות המעניינות ביותר בקיץ החולף פתחה את הכנותיה לקראת העונה שבפתח ביום חמישי עם ניצחון, כשזו גברה על הפועל באר שבע המועמדת לעלות ליגה בתוצאה 61:74 באולמה הביתי.

המשחק המרכזי של פתיחת ההכנות התקיים ביום שישי האחרון כשהאלופה הפועל ירושלים פגשה את סגניתה מכבי חיפה למשחק אימון ראשון לעונה.

האלופה, במשחקה הראשון תחת המאמן היווני פוציס קציקאריס, ניצחה בתוצאה 42:61, במשחק שהתקיים בסגלים מצומצמים וברבעים שארכו 8 דקות בלבד.

הירושלמים יצאו למסע משחקים בספרד במהלכו יפגשו את אסטודיאנטס, סראגוסה, בילבאו ובסקוניה.

עוד משחקי אימון שנערכו הערב: בני הרצליה ניצחה 70:71 את גלבוע גליל לאחר שאלה פספסו בהתקפה האחרונה אפשרות לשנות את התוצאה, ועירוני נהריה גברה בתוצאה 67:92 על הפועל עכו מהליגה הארצית בעין שרה.