הנשיא ריבלין עם ילדי קרן המשאלות של גילה אלמגור
הנשיא ריבלין עם ילדי קרן המשאלות של גילה אלמגורצילום: מארק ניימן, לע"מ

נשיא המדינה ראובן ריבלין ורעייתו נחמה אירחו היום (ראשון) את "קרן המשאלות של גילה אלמגור", בבית הנשיא.

העמותה שהוקמה על ידי גילה אלמגור עוסקת בהגשמת משאלות לילדים חולים ובהוצאתם משגרת הטיפולים האינטנסיבית.

באירוע השתתפו כ-50 נערות ונערים בגילאי 12 – 19 חולי סרטן, צוות רפואי וחברי העמותה ונשאו בו דברים נשיא המדינה, גילה אלמגור, ונציגת הנערות והנערים נבילה אבו לבן.

"היום אנו מקבלים כאן את האנשים החשובים ביותר, אתכם, הילדים שממלאים לנו את הלב", אמר הנשיא והוסיף, "ההתמודדות שלכם הפכה אתכם בוגרים ואמיצים בלית ברירה ואנחנו מתחזקים בזכות הכוחות שאתם מפגינים".

"אתם יודעים", סיפר הנשיא לילדים, "זוהי הבמה עליה מושבעת ממשלת ישראל בכל פעם מחדש. אני בטוח שכשתגדלו ותתחזקו רבים מכם יגיעו לכאן, אמיצים וחכמים ויושבעו כחברי ממשלה. אני בוודאי אשמח לקבל אתכם כאן פעם נוספת וגם אם זה יהיה בזמן של נשיא אחר זה בסדר".

הנשיא סיכם, "תודה על היכולת שלכם להראות לכולם שאם יש רצון אפשר לעשות הכל". הוא גם הודה לאנה בת ה-22, שהעניקה לו ולרעייתו ציור ואיחלה לכולם שנה טובה, שנת בריאות.

גילה אלמגור הודתה לנשיא על האירוח ואמרה, "אנחנו פה, יהודים וערבים, כולנו משפחה אחת של ילדים שהמחלה הכל כך קשה פגעה בהם. אנחנו כקרן עושים הכל כדי להקל על הכאב, על המסע הלא צודק הזה של ילד שמבזבז את ילדותו ונעוריו על טיפולים קשים, אבל יש אור בקצה המנהרה ואנחנו מאמינים שבקרוב תמצא גם התרופה למחלה הנוראה הזו. ובכל זאת, בתוך כל זה יש חיים מלאים".

אלמגור סיפרה על המשאלות המגוונות שהילדים מבקשים ועל הפעילות המסורה של צוות העמותה שמשתדל להגשים כל משאלה ומשאלה.

נבילה אבו לבן בת ה-19, חולת תלסמיה המטופלת בבית החולים שניידר מגיל שנה, אמרה בשם הנערים והנערות: "בכל שנה אנו מצטרפים עם חברינו החולים לחופשות נופש בחו"ל, באילת, ימי כיף, מתנות, מסיבות ועוד מלא הפתעות עם מלא אנרגיות חיוביות, לקרן המשאלות של גילה אלמגור, שמגשימים חלום של כל ילד. המעשים למען הילדים, האמפתיה והאכפתיות הן גולת הכותרת של הקרן. אנו בקרן של גילה אלמגור, חווים בכל פעם חוויה קסומה אחרת ומעניינת, יהודים וערבים, גדולים וקטנים, מקהילות שונות, שמרגישים שאנחנו יחד, עוזרים, תומכים ואוהבים זה את זה."

בסוף האירוע, סייר הנשיא עם הנערים והנערות בגינת בית הנשיא, שם התעכבו והביעו משאלות ליד "עץ המשאלות", עץ זית שמתוכו צומח עץ תאנה, סמל של דו קיום, העץ המשולב התפתח באופן טבעי ושני הזנים חיים זה לצד זה בהרמוניה.