במפגש ביניהן בעונה שעברה
במפגש ביניהן בעונה שעברהצילום: מיכה קיזנר, האתר הרשמי של מכבי חיפה

עד כמה אוהדי קבוצות ליגת העל בכדורסל כבר מחכים לפתיחת העונה? עד כדי כך ש-400 צופים הגיעו היום (ראשון) להיכל רוממה שבחיפה למשחק ההכנה השני של מכבי חיפה שאירחה את הפועל ת"א המסקרנת.

האדומים מת"א שאשתקד נחלו אכזבה גדולה כשלראשונה מאז שבו לליגה הראשונה לא הצליחו להתברג במשחקי הפלייאוף, ביצעו שינויים רבים כמו היריבה העירונית הצהובה כשמעל כולם השינוי הבולט הוא בעמדת המאמן כשאלה צירפו את דני פרנקו במקומו של רמי הדר המאכזב.

הערב, במשחק האימון הראשון שלהם לקראת עונת 2017/18 בליגת העל שבכדורסל, הפסידו החבורה של פרנקו בנקודה, אך ניתן היה להתרשם מלא מעט שחקנים חדשים וישנים.

המשחק שהתקיים 32 דקות בלבד עם רבעים מקוצרים בני 8 דקות בגלל הסגלים החסרים, היה צמוד לכל אורכו, כששתי (ארבעה רבעים של 8 דקות), הרבו לאבד בדקות הראשונות, אבל האדומים קלעו באחוזים גבוהים יותר מהשדה ובהובלת איידן עלו ליתרון 13:19 לאחר 10 דקות ראשונות של משחק.

ריצת 0:12 של הירוקים במהלך הרבע השני הפכו את התוצאה ואל ההפסקה ירדו שתי הקבוצות כשלוח התוצאות הראה 31:36 לזכות המארחים מחיפה.

הנדנדה בהובלת המשחק לא פסקה גם במהלך הרבע השלישי כששתי הקבוצות הפכו את ההובלה לא פחות מ-9 פעמים, ולרבע האחרון והמכריע ירדו כשהחיפאים מובילים ב-3 נקודות בלבד, עם 46:49.

במצב של שיוויון 61:61, ארבע שניות לסיום קיבלה הפועל הזדמנות לנצח. חטיפה של באומן שסחט במהלך עבירה תורגמה לנקודה אחת מקו העונשין שהספיקה לניצחון, עם 61:62.

האדומים מת"א שיחקו עם זר אחד בלבד בדמותו של טייואן מקי לאחר שמאט הווארד נפצע באגודלו ועדיין לא כשיר. מאמנם, דני פרנקו אמר בסיום המשחק: "היה לנו חשוב לרוץ ולשחק יחד גם אם אנחנו בהרכבים חסרים ולא מאוזנים. הדקות של רפי ורביב שחוזרים מפציעות מורכבות היו חשובות לנו".

עוד אמר פרנקו, "באופן טבעי משחקים בתקופה הזו הם די מפוזרים, לצד דקות טובות של כדורסל קבוצתי יפה היו גם דקות פחות טובות וזה טבעי. אהבתי את הגישה והאנרגיות שלנו, ומשחק כזה עוזר לנו ללמוד טוב יותר אחד את השני ולהתקדם יחד כקבוצה".

הרבו לקלוע לחיפה: גרייבס ובאומן 12 כ"א, מרטינז 11, רודריגז 9, וורקמן 8, בורדילון 7, קופרברג 3.

להפועל ת"א: בנקס 17, גינת 14, מקי 12, איידן 6, לימונד 4, שולמן ומנקו 3 כ"א, בן משה 2.