יגאל גואטה
יגאל גואטהצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

מועד הדד-ליין שנתנו בג"ץ למדינה בנושא משחקי הכדורגל בשבת מתקרב בצעדי ענק, והיום (ראשון) גם סיעת ש"ס נכנסה למאבק ולעובי הקורה.

בהוראת יו"ר התנועה, השר אריה דרעי הזמינו חברי הסיעה מספר שחקנים ומאמנים בליגת העל והליגה הלאומית אל חדר הישיבה שלהם בכנסת בכדי לדון בנושא קיום משחקי הכדורגל בשבת.

בפגישה בה נכחו מזכ”ל המפלגה חבר הכנסת יגאל גואטה וחברי הכנסת הרב מיכאל מלכיאלי ויואב בן צור, דנו רבות בדרכים שינקטו בימים הקרובים עד לפסיקת בג"ץ בנושא כשבסיום הודו השחקנים והמאמנים לחברי הכנסת על ההזמנה, היוזמה וההתערבות לטובתם.

חברי סיעת ש"ס אמרו בסיום הפגישה כי "זהו עוול חברתי ממדרגה ראשונה עבור אותם שחקנים שבכל שבת נאלצים לפגוע בתא המשפחתי שלהם מלבד הפגיעה המרכזית בכבודה של השבת".

חה"כ מלכיאלי ציין: "בהוראת יו"ר ש"ס ומועצת החכמים נעשה הכל בכדי לכבד את בקשתם של השחקנים ולמנוע מהם לשחק בשבת".

יו"ר סיעת ש"ס חה"כ יואב בן צור אמר גם הוא בסיום כי "בזמן שלא יתקיימו משחקים בשבת זהו יהיה גם יום מנוחה עבור אותם שחקנים, וגם ענף הכדורגל ירוויח יותר מבחינה כלכלית".

בראיון לתכנית הספורט של ישראל ב-102FM, סיפר מזכ"ל התנועה, ח"כ יגאל גואטה על מה שהניע אותם לפגישה. "אם לא היינו חושבים שביטול משחקי הכדורגל בשבת לא יכול לצאת לפועל לא היינו מקיימים את הפגישה הזו. אנחנו פועלים רבות בנושא מתוך הבנה שמעבר לזה שהשבת היא סמל בעם ישראל, יש פה סיפור חברתי ממדרגה ראשונה".

ח"כ גואטה סיפר כי נחשף לראשונה לבעיה החמורה כבר לפני שנה, ערב משחק הכדורגל בין הפועל באר שבע האלופה למכבי חיפה, משחק שהתקיים באצטדיון סמי עופר שבחיפה. "לפני שנה התארחתי במלון קטן בחיפה ליד אולם הקונגרסים. ניגשו אלי שחקנים, מאמנים ואוהדים במהלך הקידוש וביקשו להצטרף. לשאלתי מה הם עושים שם, ענו שמאחר שהם שומרים שבת ומחר יש משחק, הם נאלצו להגיע למלון לשבת בכדי לעשות את דרכם לאצטדיון ברגל בצהריים המאוחרים".

עוד סיפר ח"כ גואטה כי השחקנים והנוכחים סיפרו לו על הטורח הרב שהם לוקחים על עצמם בכדי מצד אחד להישאר במקצוע ולהתפרנס בכבוד ומצד שני לשמור על קדושת השבת הכה חשובה להם. "יוצא שבכל שבת הם צריכים לעזוב את המשפחה, להשקיע בזה כסף רב ולחפש מלונות בקרבת מקום לאצטדיוני הכדורגל".

לאחר העתירה של התנועה למדינה יהודית לבג"ץ והמאבק שהרימו שחקני הליגות הבכירות, החליטו בש"ס להיכנס ולראות במה מדובר. "רצינו לבדוק את היקף הבעיה ואכן מדובר במאות שחקנים שלא רוצים לשחק בשבת. 316 שחקנים מליגת העל והליגה הלאומית כבר חתמו על העצומה בה הם מבקשים לשמור על קדושת השבת".

לדבריו של ח"כ גואטה, "יש חוקים במדינת ישראל. השחקן הוא העובד. יש חוק שעות עבודה ומנוחה שכתוב במפורש שאסור להעסיק עובד בניגוד לרצונו במהלך השבת. ועם זאת, בוודאי שיש עשרות אנשים מסביב ועם כולם צריכים לדבר".

"אין כאן כפייה דתית. יש פה רצון לאפשר למי שלא רוצה לשחק בשבת, לשמור על המקצוע שלו יחד עם הערכים החשובים לו", אמר מזכ"ל המפלגה ח"כ יגאל גואטה.