אוהדי הפועל ת"א (ארכיון)
אוהדי הפועל ת"א (ארכיון)צילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

בעוד פחות מחודש, באחד באוקטובר תצא לדרך עונת 2017/18 בליגת העל שבכדורסל עם טורניר גביע ווינר סל. כבכל שנה מתקיים הטורניר במקום אחר, כשהשנה יתקיים זה בהיכל הטוטו שבחולון.

כבכל שנה גם השנה הקבוצות המשתתפות בטורניר היו אמורות להיות שמונה הקבוצות שהעפילו בתום העונה הסדירה אשתקד אל משחקי הפלייאוף, דהיינו - מקומות 1-8.

בשל שני אילוצי לו"ז נקבע השנה כי את בני הרצליה שתשחק שלושה ימים לפני כן כבר את משחקה הראשון במסגרת האירופית, ואת מכבי חיפה שתהיה באותו הזמן במשחקי ראווה מול קבוצות הכדורסל מליגת ה-NBA, ליגת הכדורסל הטובה - יחליפו גלבוע/גליל שסיימה את העונה הסדירה במקום התשיעי והפועל ת"א.

וכך, במקום שיחזור משחק רבע גמר הפלייאוף בין בני הרצליה למכבי ת"א, נקבע כי כבר במשחק רבע גמר גביע ווינר סל יתקיים דרבי תל אביבי, כשהאדומים מת"א יחליפו את הרצליה.

כעת יש מי שכועס על כך ומדובר דווקא באוהדי הפועל ת"א או יותר מדוייק בחברי ארגון האולטראס שלהם. בארגון האולטראס טוענים כי מנהלת הליגה יזמה והתערבה לכתחילה בשיבוץ המשחק והכל בכדי לספק הצגה לאוהדים ולשווק את הטורניר עם דרבי תל אביבי ראשון לעונה במסגרת גביע ווינר סל.

"קברניטי ענף הכדורסל החולה בראשות המנהלת ובעלי עניין אחרים החליטו להשתמש במועדון הכדורסל הפועל תל אביב ובאוהדיו כבקרקס נודד, ולפעול באופן ציני, לא ספורטיבי, תוך כיפוף עקרונות שוויון ואחידות", כתבו בהודעתם חברי ארגון האוהדים האדומים.

לדבריהם, "אם במקרה של הרצליה (שתשחק שלושה ימים קודם במסגרת האירופית, נ"ו) ניתן עוד לאתר שמץ של לוגיקה, הרי שה'פטור' שקיבלה מכבי חיפה בשל יציאתה לסיבוב הופעות מעבר לאוקיינוס (על דעת עצמה ולקידומה האישי בלבד), חורג מכל גבולות ההיגיון. כל זאת באישורה של המנהלת, וללא נקיטת כל סנקציה מצידה".

בקרב חברי הארגון מצביעים בכך על המטרה הראשית - "בנקודה זו כבר יוצא המרצע מן השק: האם לא הגיוני יותר שאת מקומה של הרצליה תתפוס גלבוע גליל, שסיימה במקום התשיעי והגבוה יותר? אם עד כה ניתן היה לחשוב כי מדובר בצירופי מקרים תמוהים, הרי האקדח המעשן - הכל למען מטרת העל של המנהלת - קיומו של דרבי תל-אביבי במסגרת גביע ווינר".

"בהתאם לכך, אנו קוראים לכל אוהדי הפועל תל אביב שלא להגיע למשחק הדרבי בגביע ווינר ולמשחקים הבאים בטורניר, במקרה שאלו יתקיימו", כתבו אלה בהודעתם והוסיפו, "אנו מצפים מהנהלת הקבוצה לעמוד לצד אוהדיה, ולא להסכים עוד עם לוליינות לוגית הבאה לטייח מניעים ציניים, מסחריים ותועלתניים, שנוגדים את עקרונות היסוד עליו מתבסס כל ענף ספורט".

בתוך כך, בינתיים הקבוצה שהפסידה הערב (ראשון) במשחק האימון הראשון שלהם לעונה למכבי חיפה בתוצאה 61:62, הודיעה על החתמתו של הסנטר האמריקאי ג'ף אלן. אלן ששיחק בעונה האחרונה בהפועל באר שבע מהליגה הלאומית והוביל אותה לגמר הפלייאוף עם ממוצעים מרשימים של 16 נקודות ו-11 ריבאונדים למשחק, כבר שיחק במהלך שתי קדנציות אצל האדומים מת"א וכעת ישוב לקדנציה שלישית.

"זה לא במקרה שג׳ף חוזר אלינו בפעם השלישית. ג׳ף מאוד מחובר להפועל ומתאים לאופי של הקבוצה. אנחנו שמחים לראות אותו חוזר ובטוחים שיתרום רבות לקבוצה", אמר היו"ר רמי כהן.