אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: רויטרס

פרקליטות מחוז מרכז הגישה לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום נגד יבגני גולובקו ורוסלן שצ'פטניוב על רצח יוסי אטר ז"ל. בנוסף מואשמים השניים בקשירת קשר לפשע ושיבוש מהלכי משפט.

לפי כתב האישום, יוסי אטר ניהל מתחם צימרים בשם "נייס פלייס" בעיר רחובות, כאשר החל מחודש מאי 2017 התגוררו השניים לסירוגין במתחם.

השניים החליטו לרצוח את אטר בתמורה לסכום כסף אותו היו אמורים לקבל מגורמים שהיו בסכסוך כספי עם אטר וביקשו להביא למותו.

לשם מימוש התכנית הצטיידו הנאשמים באקדחים והתחקו אחר סדר יומו של אטר ואמצעי האבטחה במתחם.

כחלק מביצוע תכנית הרצח עזבו השניים את המתחם ובהמשך שבו בהיחבא, דרך פרצה בגדר, וארבו לאטר כשהם חמושים באקדחים, לבושים בשחורים ופניהם מוסוות.

כשהבחינו באטר הולך ברחבת המתחם, התקדמו לעברו וירו לכיוונו באקדחיהם. במהלך הירי התגלה מעצור באחד האקדחים, אך השניים המשיכו את הירי מן האקדח הנוסף עד שאחד מן הקליעים פגע בפלג גופו העליון של אטר. כתוצאה מהירי מת אטר במקום.

בסמוך לאחר מכן חתכו השניים את כבלי מצלמת האבטחה של המתחם, נטלו עמם את מכשיר ההקלטה ונמלטו מהזירה, אולם הם שכחו בזירה את האקדח בו התגלה מעצור במהלך הרצח. במהלך מנוסתם מהזירה השליכו השניים מהרכב את האקדח ששימש לרצח לתעלה בצד הדרך, ובהמשך שרפו את מכשיר ההקלטה ואת הבגדים ששימשו לרצח, והעבירו את רכבם לאדם אחר על מנת שיסייע להעלימו.

בבקשת המעצר נכתב כי: "קיים יסוד סביר לחשש לפיו שחרור מי מבין המשיבים או אי מעצרו יביא לשיבוש הליכי משפט, להשפעה על עדים, כמו גם לסיכון בטחונו של אדם, בטחון הציבור וזאת בנוסף לחזקת המסוכנות הקבועה בחוק לאור האשמת המשיבים בעבירה שדינה מאסר עולם, תוך שימוש בנשק חם. מעבר למסוכנות הסטטוטורית, במעשיהם של המשיבים אף טבועה מסוכנות בעוצמה גבוהה במיוחד, באשר השניים פעלו כשכירי חרב ורצחו את המנוח בעבור בצע כסף, תוך תכנון מקדים של הרצח".