המקווה המשופץ
המקווה המשופץצילום: גור דותן

הזוכה בתחרות המקווה הנאה של משרד הדתות והמועצה לישראל יפה הוא המקווה של הישוב נופים בשומרון.

באופן יוצא דופן מי שיזמו את שיפוץ המקווה הן נשים דתיות וחילוניות מהישוב, שיחד עם המועצה האזורית שומרון והמועצה הדתית שומרון התאגדו יחד לשיפוץ המקווה, כך שגם הטובלות החילוניות וגם הטובלות הדתיות ירגישו בנוח לטבול בו.

בין השאר עוטרו קירות המבואה בקטעי שירה של המשוררת דליה קווה לצד קטעי שירה דתית כך שגם הטובלות החילוניות ירגישו בנוח.

צילום: רועי חדי
צילום: רועי חדי

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, בירך על הנתונים, "אני שמח שגם כאן מרקם החיים המיוחד בשומרון של דתיים לצד חילונים בא לידי ביטוי וההרמוניה לא רק קיימת אלא אפילו מתעצמת. הפרס הזה הוא הוכחה נוספת לכך שניתן וגם כדאי לחיות יחד חילונים לצד דתיים שכן התוצאה היא העצמה של שני הצדדים".

משה כהן, ראש המועצה הדתית, הוסיף, "פי ארבעה יותר טובלות מאז השיפוץ. זה נתון פנטסטי שמוכיח את החשיבות של השקעה במקוואות. וחשיבות קיום מצוות טהרת המשפחה מתוך שמחה והפיכת המקוואות למקום מזמין. אני מודה למשרד לשירותי דת על התמיכה במיזם ועל ההבנה של חשיבות הנושא".

מירי לוי תושבת הישוב נופים מיוזמות השיפוץ והמעצבת שלו עלתה לקבל את הפרס ואמרה: "אנחנו נשים מכל שכבות הגיל מכל הגוונים שהתאגדו יחד לפרוייקט ישובי. כל אחת לקחה על עצמה והתוצאה מדברת בעד עצמה. אני כל כך שמחה להיות חלק מהדבר הזה"

המקווה עוצב בסגנון שאבי שיק, בשילוב פרובאנס כך שהטובלות ירגישו חמימות. מאז השיפוץ הוא הפך למקווה המועדף על כלות בסביבה ומחוצה לה. יוזמות השיפוץ היו חפצי קיגל, שלומית ליברמן ומירי לוי. והמקווה רובו ככולו שופץ ע"י אנשי מקצוע מהישוב