עופר ברקוביץ'
עופר ברקוביץ'צילום: חזקי ברוך

סגן ראש עיריית ירושלים ויו"ר תנועת התעוררות, עופר ברקוביץ דורש מראש העיר להביא למשאל תושבים את הסיכום בנושא חלוקת שכונות העיר בין המגזרים השונים בתחום החינוך.

ברקוביץ' ציין, "יש לנו מחלוקת עמוקה עם ראש העיריה ניר ברקת על הסכם חלוקה כושל ולא שיוויוני שפוגע בציבור הציוני בירושלים. אם העיר משולה למגש של פיצה שכל אחד אמור לקבל בו חלק, אזי ברקת נותן לליטאים החרדים את כל המגש עם התוספות. אנו דורשים משאל תושבים לתכנית הזאת, שלא הוצגה ב 2013 לבוחר הירושלמי".

ברקוביץ הוסיף ואמר כי הוא דורש לבטל מידית את ההנחיה שהוציא ראש העיר לכל פקידי העירייה שלא להיפגש עם חברי סיעת התעוררות.

הדרישה הובעה לאחר שלטענת חברי הסיעה עבודתם הציבורית למען תושבי העיר נחסמה בהוראת ראש העיר ברקת, בעקבות הנחיה שהועברה בחודש יולי לכלל הדרגים המקצועיים והפקידים בעירייה לרבות חברות הבנות של העירייה, שלא להיפגש, שלא לתת מענה ושלא לשוחח עם חברי מועצת העיר מטעם "התעוררות בירושלים".

במכתב לראש העיר מטעם סיעת התעוררות נכתב, "כתוצאה מהנחייה זו בוטלו עשרות פגישות ובהם עשרות תהליכים מקצועיים שמטרתם לקדם את השירותים לתושבי ירושלים. כתוצאה ישירה מהנחייתך כל מנהלי האגפים הפועלים תחתינו מסרבים לקיים פגישות עבודה שוטפות".

לקריאת המכתב המלא לחץ כאן

כמו כן מוסיפים בתנועה "מציאות זו פוגעת פגיעה קשה ביכולתנו לבצע את התפקיד לשמו נבחרנו. לכולנו סמכויות ותיקים אותם אנו מחזיקים, אנו מובילים עשרות תהליכים מקצועיים בתחומים עליהם אנו אמונים, מטפלים בעשרות פניות ציבור מתושבי ירושלים כל שבוע, לטובת כל אלו נדרש כמובן שיתוף פעולה מצד הדרג המקצועי".

חברי התעוררות דרשו מראש העיר לבטל את ההנחיה והודיעו כי באם הדבר יידרש ינקטו בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותם: "ההנחיה שניתנה איננה חוקית ואיננה עולה בקנה אחד עם מנהל ציבורי תקין. אנחנו קוראים לך לפעול בשיקול דעת, מתוך אינטרס רחב, לבטל לאלתר את ההנחיה ולאפשר לנו לפעול לרווחת תושבי העיר. מבלי שהדבר יתפרש כאיום ברצוננו להודיע לך כי אם לא תבטל לאלתר את ההנחיה, נראה עצמנו חופשיים לנקוט בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותנו על פי כל דין, לרבות פניה לערכאות".