בנט: ישראל מנתקת מגע במקום לחתור לניצחון

שר החינוך נפתלי בנט השתתף היום (שני) בכנס המכון למדיניות נגד טרור של המרכז הבינתחומי הרצליה והתייחס לאתגרים הביטחוניים הניצבים בפני ישראל.

"לתפיסתי אין ספק שהתגרענות איראן זה ה-איום. צריך להבין שאיראן גרעינית זה לא מלחמה קרה כמו בין ארה"ב ורוסיה. האיום יכול לפגוע במהות הציונות לבית בטוח לעם היהודי. אסור לאפשר מצב כזה. אסור שההתמקדות בסכנה הקונבנציונאלית של ישראל תאפיל על האיום הגרעיני", ציין בנט.

בנט הוסיף כי ישראל מצפה מארה"ב לסמן את היעד של מניעת ההתגרענות. "יש שגיאה של רוב מדינות המערב שמעלות על נס את איומי דעאש, שזה לא סכנה קיומית. הבסת דאעש זה חשוב אבל צריך לשים את האצבע על איראן.

שר החינוך נשאל על אירועי מבצע צוק איתן והשיב, "לגבי הירידה שלי בשטח (בתקופת צוק איתן) - אני לא מתחרט על זה אלא רק על זה שלא נכנסתי עמוק יותר. זו אחריות שלנו להביא את המידע. אין תחליף למגע ישיר של הקברניטים עם השטח".

בתשובה לשאלה מה צריכה להיות המטרה אם יהיה סבב עימות נוסף השיב בנט, "עובדתית מדינת ישראל נוקטת בעמדה של ניתוק מגע תמידי במקום חתירה למגע וניצחון. כשאני הייתי מ"פ - החיזבללה היה ארגון במגננה, כשיצאנו חטפנו ארגון חזק פי כמה, צבא קטן ואז שוב התנתקנו, ושוב התעצמו. יש עכשיו תרגיל גיס מול הארגון הזה. כשיש חיכוך תמידי אפשר להכריע כמו ביהודה ושומרון. הניתוק מגע הסופי מעזה היה ב-2005. מדינת ישראל צריכה לעבור מניתוק מגע לחיכוך שמביא להכרעה. לפעמים חיכוך יזום".

"שיהיה ברור - אנחנו לא מעוניינים במלחמה. המלחמה היא דבר נורא ובוודאי צריך למצות את כל האופציות המדיניות כדי להימנע ממלחמה. אני חושב שאימוץ התפיסה שלי ירחיק מלחמה", הוסיף בנט.

בנט התייחס גם למעורבות הרוסית בסוריה והמצב בסוריה בכלל ואמר, "אנחנו נשמור על עצמנו בכוחות עצמנו".

שר החינוך העלה זכרונות מפיגועי ה-11 בספטמבר, וסיפר כי בזמן התרחשות הפיגוע שהה במטה חברת הסטרט-אפ שניהל במנהטן. בנט ציין כי המסקנה שלו מהיום הזה היא ש"אין גבול לרוע אנושי"