השר ארדן בכנס הלוחמה בטרורGo Live

השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן, נאם היום (שני) בכנס ה-17 של המכון למדיניות נגד הטרור במרכז הבינתחומי בהרצליה.

במהלך נאומו, התייחס השר ארדן לשלושה תחומים מרכזיים: המאבק בהסתה תוך מתן דגש על ההסתה ברשת, קיצור זמן התגובה להתמודדות עם פיגועים והפגנת אפס סבלנות כלפי ארגוני טרור וגורמים מסיתים.

"על הקהילה הבינלאומית לעבוד ביחד על מנת לגבש את הנורמות והנהלים אשר יגדירו כיצד על החברות לפעול על מנת להסיר תכני ההסתה באופן יזום ובתגובה לפניות של גורמי אכיפת חוק".

ארדן הוסיף, ''אני יכול לספר לכם שבשלושת החודשים האחרונים קיימתי שיחות בעניין עם העמיתים שלי בארה"ב, קנדה, בריטניה והאיחוד האירופי, ויש מוכנות רבה לפעול".

בהמשך הנאום התייחס השר ארדן התייחס לקיצור זמן התגובה להתמודדות כנגד פיגועים, "חשוב שהאזרחים, וגם המחבלים הפוטנציאליים, ירגישו בנוכחות השוטרים, ולכן הוצאתי את השוטרים מהניידות והגדלתי את מספר שוטרי המקוף.

''אני גם הנחתי את המשטרה להיכנס בחזרה לכל השכונות שהיו שטח הפקר במשך שנים רבות", סיפר ארדן. הוא התייחס לפיתוח טכנולוגי ישראלי חדש שיעזור להתמודד עם התופעה, "אנו גם מפתחים רשתות של מצלמות חכמות, שיודעות לא רק לזהות אירועים שמתרחשים, אלא גם פנים ודפוסי התנהגות חשודים, ונשק המוסתר בגוף של אדם".

לדבריו, ''הניסיון מוכיח שאזרחים חמושים בקרבת מקום של פיגוע מצליחים לעתים קרובות לסיים את האירוע תוך זמן קצר".

בנוסף, השר אמר כי צריך להפגין אפס סבלנות כלפי ארגוני טרור וגורמים מסיתים, "כפי שאנחנו הוצאנו את התנועה האסלאמית והמוראביטון מחוץ לחוק, יש להוציא ארגונים קיצוניים דומים מחוץ לחוק בכל רחבי אירופה".

על ההסתה של דאע"ש והרשות הפלסטינית אמר ארדן כי ''גם במערכה נגד ההסתה נדרש קול בינלאומי אחיד וברור. יש לסגור עמותות וערוצים המפיצים את ההסתה לאלימות ולשנאה של דאע"ש, ולהפסיק את המימון הממשלתי המערבי לרש"פ כל עוד גם היא מפיצה הסתה לטרור ולאלימות".

בסיום נאומו התייחס לסוגיית הטרור ואמר ''אנחנו יכולים לנתח את הסיבות לפיגועי טרור והמשמעויות של אמירות מסיתות כאלו ואחרות, אבל בסוף העולם החופשי חייב להצהיר בקול ברור- טרור זה טרור, והסתה לטרור זו הסתה לטרור, אין לקבל טרור באף מקרה, ויש להילחם בו בכל מקום".

ארדן סיפר כי בכוונתו לערוך בתחילת השנה הקרובה כנס בינלאומי תקדימי של שרי פנים וביטחון פנים במטרה לחזק את שיתוף הפעולה בין המדינות השונות ולגבש יוזמות משותפות למלחמה בטרור ובהסתה.

"אם נשכיל לשתף פעולה ולבצע את השינויים הנדרשים, נוכל להנחיל מכה קשה לטרור ולהבטיח עולם בטוח יותר. זוהי חובתנו כלפי קורבנות הטרור של 9.11 וכלפי הקורבנות שנפלו מאז, וזוהי חובתנו כלפי ילדינו והדור הבא", אמר ארדן.