חב"ד מציגים: "מבצע שופר; מבצע לולב"
חב"ד מציגים: "מבצע שופר; מבצע לולב"צילום: רויטרס

חודש תשרי עוד רגע מגיע ועבור שלוחי חב"ד מדובר בחודש הפעילות העמוס ביותר במעגל השנה. החל מראש השנה ועד שמחת תורה.

'מבצע שופר' ו'מבצע לולב' – שנוסדו על ידי האדמו"ר מליובאוויטש זצ"ל – הם המבצעים המרכזיים בחודש תשרי, כשהשלוחים יעשו מאמץ רב לזכות כמה שיותר יהודים בשמיעת שופר ובקיום ברכה על ארבעת המינים, ברחובה של עיר או ב'סוכה ניידת' שיוצבו ברחבי הערים.

בשנים האחרונות, החלו בתי חב"ד בישראל במיזם שהולך ומתפתח. לקראת הימים הנוראים, ראש השנה ויום כיפור, הם מקימים 'אוהל פתוח', ברחובה של עיר, המאפשר לכל יהודי להיכנס פנימה ולהצטרף אל התפילה. האוהלים הוקמו בשל מצוקת מקום בבתי כנסת ובכדי ליצור תחושה ידידותית עבור מתפללים שאינם פוקדים את בתי הכנסת במהלך השנה.

בנוסף, יקיימו השלוחים סעודות חג המוניות, לצד פעילות מגוונת לכלל האוכלוסיה. החודש ייחתם במעמדי 'הקפות שניות' המוניות ברחובה של עיר.

מי שכבר נערך חודשים רבים לחודש תשרי, הם 'צעירי אגודת חב"ד', הפועל מכפר חב"ד. לצד מגוון חומרי הסברה מרהיבי עין, ישנו גם סיוע רחב. לפני ימים אחדים, התבשרו השלוחים על ידי צעירי חב"ד כי בסיוע מספר תומכים ונגידים, כל שליח יקבל מענק של אלפי שקלים, בדמות שוברי רכישה של מאכלים, סטים של ד' מינים למבצעים, כסאות ושולחנות, מגוון מוצרי חד פעמי, יין ומשקה משובחים, שימורים ומזון, וערכה להפעלת ילדים בסוכות ובשמחת תורה.

"חודש החגים, מטבע הדברים, מביא עמו הוצאות מרובות", אומרים הרב יוסף יצחק אהרונוב והרב נפתלי ליפסקר, "שלוחים עמלים ומשקיעים ממרצם והונם למען הפעילות בתחומים רבים והסיוע המיוחד ממשיך את המענקים הנרחבים שב"ה ניתנו בכל חודשי השנה להקל בנטל הכספי הגדול שנושא עמו כל שליח בכל השנה בכלל ובחודש החגים בפרט".