איילת שקד
איילת שקדצילום: יוסי זליגר

שרת המשפטים, איילת שקד, מביעה הבוקר (שלישי) בראיון לערוץ 7 תקווה שהקמת מנהלת הישוב היהודי בחברון לאחרונה, תהיה רק הצעד הראשון בדרך לחיזוק משמעותי של הנוכחות היהודית בעיר האבות.

"הפרויקט של הוועדה המוניציפאלית היא יוזמה של שר הביטחון, של סגן שר הביטחון ושלי. זו יוזמה חשובה לפיתוח הישוב היהודי בחברון, על מנת שהתושבים יוכלו לנהל את ענייניהם", מציינת שקד.

שקד מסבירה, כי חיזוק הישוב היהודי קריטי דווקא כעת, "אנחנו בתקופה שצריך לחזק את הישוב היהודי בחברון לאור החלטת אונסק"ו, לאור זה שראש העיר של חברון החדש הוא מחבל שהורשע ברצח ושוחרר בעסקת ג'בריל. אני מקווה שראש הממשלה יחזק את הישוב היהודי בחברון ויאשר בקרוב בנייה חדשה אשר תרחיב את הישוב היהודי בחברון. אני מקווה גם שכל שר במשרדו יעשה את חלקו על מנת לחזק את הישוב היהודי בחברון".

מה את חושבת על דרישת תושבי שכונת נתיב האבות לאפשר להם ניסור חלקי של הבתים והעתירה שהגישו בנושא לבג"ץ?

"המדינה הסכימה ותומכת בדרישתם של תושבי נתיב האבות שלא להרוס את הבתים. המדינה הצטרפה לבקשה ורואה צדק בדרישה זו. אין טעם בהריסת הבתים לשווא, כאשר מרבית הקרקע לא במחלוקת. לכן פתרון הניסור הוא יצירתי והומאני. יש כאן עוול גדול כלפי התושבים. אין עותר ספציפי שיש לו קשר לקרקע ואף אחד לא יכול ליהנות מהקרקע שנמצאת במרכז הישוב. לכן זה יהיה עוול גדול להרוס את הבתים בנתיב האבות".

את חושבת שיש לעתירת התושבים סיכוי למרות עקרון סופיות הדיון?

"היו מקרים בעבר ששופטי בג"ץ היו בעד הפתרונות ההומאניים, ואני מקווה שגם במקרה הזה הם יקבלו את העתירה. אין טעם בהרס של בתים ומשפחות ללא תועלת".

איך את רואה את החלטת בג"ץ אתמול בנושא התחבורה הציבורית בשבת?

"אני רוצה לברך את השופטים על החלטה ועל השימוש שעשו בעקרון 'זכות העמידה', כך שלא נתנו לאזרחים לעתור סתם מבלי שיש עותר ספציפי שהדבר נוגע לו כמו למשל חברה הסעות שרלוונטית לבקשה. מדובר בהחלטה משמעותית שמחזירה את הדיון לכנסת. המחוקק הוא זה שצריך להחליט בנושא".

מפלגת האיחוד הלאומי מכנסת הערב ועידה.

"אני לא חושבת שצריך שתי מפלגות. המחלוקת היא רק על הדרך של בחירת הח"כים ועלינו להגיע להסכמה בנושא זה. כל פיצול בציונות הדתית יביא להחלשת כוחה".