אנטישמיות ביציע. אוהדים מצדיעים במועל יד
אנטישמיות ביציע. אוהדים מצדיעים במועל ידצילום מסך ערוץ 20

מועדון הכדורגל צ'לסי מהפריימר-ליג, ליגת העל האנגלית, הודיע כי יאסרו על כניסת אוהדים אנטישמיים למשחקי הקבוצה.

ההחלטה ההיסטורית והחד משמעית הגיעה בעקבות תקרית אנטישמית שהתרחשה במוצאי השבת האחרונה, כשבמשחק שהתקיים במסגרת המחזור הרביעי של ליגת העל האנגלית, בו ניצחה צ'לסי את לסטר סיטי במשחק חוץ בתוצאה 2:1, שרו אוהדי האלופה שיר חדש בעל אופי אנטישמי.

השיר שחובר לכבודו של חלוץ הרכש החדש של האלופה, אלברו מוראטה שהגיע מריאל מדריד הספרדית, נשא את המלים "אלברו או, אלברו או. הוא הגיע מריאל מדריד, הוא שונא את היהודונים", כשהכוונה היא נגד היריבה המרה של האלופה, טוטנהאם האנגלית המזוהה עם הקהילה היהודית בלונדון.

הדבר עורר סערה בממלכה הבריטית, וכבר בסיום המשחק התנערו מהשיר השחקן והמועדון האנגלי.

"המועדון והשחקנים מעריכים מאוד את התשוקה של האוהדים ואת התמיכה שלהם במשחק חוץ. אבל השפה בשיר הזה היא בלתי מתקבלת", נכתב בהודעת המועדון האנגלי שהוסיפו כי הם מבקשים לחדול מהשיר. "דיברנו עם אלברו אחרי המשחק. הוא לא רוצה להיות מקושר לשיר הזה בשום צורה וגם הוא וגם המועדון מבקש מהאוהדים לחדול מהשיר הזה באופן מיידי".

השחקן עצמו צייץ בחשבון הטוויטר שלו בקשה דומה כשכתב, "מאז שהגעתי, נהניתי מהתמיכה שלכם בכל יום, אתם מדהימים, והייתי רוצה לבקש מכם בבקשה לכבד את כולם".

זה לא עזר לסערה לשקוט, ואמש החליטה הקבוצה האנגלית לעשות צעד היסטורי ומשמעותי במלחמה באנטישמיות של אוהדיהם.

דובר האנגלים, סטיב אטקינס אמר כי במקביל לפתיחת חקירת משטרה בנושא, שתנסה להביא את העומדים מאחורי השיר לדין, יפעלו גם הם בצעד דרסטי כשמיד עם מעצרם של האוהדים המדוברים יורחקו אלה לאלתר ממשחקי הקבוצה.

"מי שמשתמש בשפה כזו יטען שמדובר בתחום אפור, אבל זו אנטישמיות לכל דבר", אמר אטקינס שהוסיף, "זה לחלוטין לא מקובל. אנו מגלים אפס סובלנות כלפי העניין הזה. אם יימצא שבעלי מנויים או חברים במועדון האוהדים השתתפו בעניין הזה אנו ננקוט נגדם צעדים חמורים כולל איסור כניסה למגרשים".

"חשוב שהאוהדים ידעו שהמשטרה חוקרת את הנושא ותחקור כל אירוע שכזה שיתרחש בעתיד. אנו גם נתמוך בהעמדה לדין פלילי של האוהדים ששרו את השירים האלו", אמרו בצ'לסי.