הרב ניסים מזרחי
הרב ניסים מזרחיצילום: יובל נפש

הרב ניסים מזרחי ימונה ביום חמישי הקרוב לרב היישוב באר גנים שהוקם עבור עקורי גוש קטיף.

בטקס המרגש ישתתפו בין היתר רבה של צפת הרב שמואל אליהו וראש ישיבת "מרכז הרב" הרב יעקב שפירא.

הרב מזרחי ליווה את העקורים לפני הגירוש מגוש קטיף וגם אחריו, בעת מגוריהם באתר הקראוילות בניצן.

פנחס הדר, גבאי בית הכנסת ''גן אור'' בבאר גנים, סיפר לערוץ 7 על ההתרגשות ועל אישיותו המיוחדת של הרב ניסים מזרחי, "באר גנים זה בעצם ראשי תיבות של היישובים שפונו בגוש קטיף, ביניהם בדולח, אלי סיני, רפיח ים, גן אור ועוד, זה ישוב חדש שנמצא בין אשקלון ואשדוד ויש בו כמה מתחמים.

''כל ישוב מגוש קטיף קיבל מתחם מיוחד בתוך באר גנים", הסביר הדר, ''הרב ניסים מזרחי היה לפני הפינוי הרב של גן אור והוא מלווה אותנו כבר עשרות שנים, כולל 12 השנים שבהן גרנו בקראוילות בניצן. הוא עזר לנו בתקופות הכי קשות, בתקופות של הצער והכאב מהגירוש".

הדר מספר איך הרב מזרחי שהגיע לגן אור כרב צעיר הפך במהרה ל''אבא ואמא'' של המגורשים, "היינו 18 שנה בגוש קטיף, יישוב מגובש ותומך, הרב הגיע אלינו כאברך צעיר. הוא למד קודם לכן בכרם ביבנה ובמרכז הרב. בגוש קטיף הוא דאג להמשיך ולגבש את הקהילה מבחינה תורנית ואז הגיע הגירוש.

''המצב הנפשי של כולנו לא היה טוב, הרב ליווה אותנו בתקופה של בתי המלון ואחר כך בקראוילות כשהוא עובר מבית כנסת לבית כנסת כדי לחזק את האנשים. זו היתה תקופה קשה, אנשים סבלו, חלק לא עבדו ומשפחות נקלעו לקשיים בכל המישורים - גם כלכלי וגם זוגי, היה צריך להפנות אותם לכל מיני טיפולים וייעוצים.

''הרב נכנס גם לבתים לעזור להם עם הילדים כדי שיוכלו לעבור את התקופה הזאת וברוך ה' הוא עשה את זה בצורה מאוד טובה. "כולנו מרגישים קרבה מיוחדת לרב, מרגישים את זה ביישוב בשמחה לקראת ההכתרה, עד עכשיו הוא עשה את זה בהתנדבות ועכשיו זה באופן רשמי.

''רוב האנשים כיום ברוך ה' עברו לבתי הקבע, יש עוד מספר אנשים שנותרו בקראוילות אבל אין ספק שהיום יש לכולנו יותר פניות רגשית ופיזית להתפנות לשיעורי תורה והאווירה שמחה יותר", תיאר הדר.