נתניהו ונשיא ארגנטינה
נתניהו ונשיא ארגנטינהצילום: אבי אוחיון, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד הערב (שלישי) עם נשיא ארגנטינה מאוריסיו מאקרי בארמון הנשיאות בבואנוס איירס.

בפתח הפגישה הדגיש נתניהו את חשיבות החיים היהודיים המתנהלים בארגנטינה. "הקהילה היהודית פה עברה שני אירועים טראומטיים, הפיגועים בשגרירות הישראלית ואז בבניין אמי"א בבואנוס איירס, והיא יצאה מהם חזקה מבעבר".

נתניהו פנה אל מארחו ואמר כי הוא מעריך את מחוייבותו לחקור את הפיגועים. "אנו יודעים שאיראן וחיזבאללה יזמו את הפיגועים הללו, ואני יכול לומר שהטרור האיראני לא פסק מאז. יש להם מכונת טרור שמקיפה את העולם כולו.

''באמצעות בן חסותם חיזבאללה הם מפעילים תאי טרור על פני יבשות רבות, לרבות באמריקה הלטינית. והצורך להילחם בטרור, בין מצדה של איראן ובין מצדו של דאע"ש, הוא כעת אינטרס של כל המדינות".

"אנו רואים שהטרור הזה תוקף את כולם, בברצלונה, בברלין, במנצ'סטר, בלונדון, בפריז, הטרור פוגע בכל מדינה ברחבי העולם. בדיוק כפי שההתקפות הן חסרות הבחנה, כך צריכה להיות התגובה. במקרה של איראן, זה לא רק טרור, אלא גם החתירה לנשק גרעיני שמדאיג אותנו וצריך להדאיג את הקהילה הבינלאומית כולה. אנו מבינים את הדאגה שנשק אטומי יגיע לידיהן של מדינות סוררות. בנושא של איראן, היו כל מיני סיפורים על עמדת הכביכול של ישראל בנושא ההסכם הגרעיני עם איראן, אז הרשו לי לנצל הזדמנות זאת כדי להבהיר. עמדתנו ברורה, זוהי עסקה רעה. יש לתקן אותה או לבטל אותה. זוהי עמדתה של ישראל", דברי נתניהו.

הוא דיבר גם על יחסי המדינות. "אני מאמין שיש לנו הזדמנויות עכשיו שמעולם לא עמדו לרשותן של מדינות בעבר. הכל הופך טכנולוגי. כל תחום. וההבדל בין הטכנולוגיה שלנו לזו שלכם נעלם במהירות. אנו יודעים שאנו יכולים להזריק את הטכנולוגיה לחייהן של מדינותינו הרבה יותר מהר מכפי שאנשים מבינים ואני חושב שאנו יכולים לעשות זאת טוב יותר ביחד. אז ברוח זו אנו מתחילים את הביקור ההיסטורי שלנו בדרום אמריקה בביקור זה בארגנטינה, עם תקווה גדולה לטוב".

ראש הממשלה ונשיא ארגנטינה חתמו על שורה של הסכמים בנושאי ביטחון פנים, ביטוח סוציאלי, מכס ושיתוף מסמכים ארכיוניים.