יגאל גואטה
יגאל גואטהצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

ח"כ יגאל גואטה יתפטר? בריאיון ל'רדיו קול חי' אמר גואטה כי "בראש השנה יקבע אם אחזור או לא".

הוא אמר את הדברים בתגובה לשאלה האם יש סיכוי שיחזור בו מהודעת ההתפטרות שלו.

גואטה סיפר עוד "אני מרגיש מצויין. אמשיך לעשות כל שלאל ידי למען תנועת ש"ס. ש"ס זה הבית שלי".

לשאלה מי יחליף אותו בכנסת ענה, "לא אלמן ישראל. יש שליחים טובים. נמשיך בפעילות הציבורית".

כזכור, גואטה הודיע הבוקר (רביעי) ליו״ר מפלגתו השר אריה דרעי על החלטתו להתפטר מהכנסת. םע זאת טרם הגיש מכתב התפטרות ליו"ר הכנסת.

ח"כ גואטה החליט להתפטר בעקבות ביקורת חריפה שנמתחה עליו מצד רבנים ספרדים, על שהשתתף יחד עם בני משפחתו בחתונת אחיינו שנישא לגבר.

הוא כתב לשר דרעי כי הוא מודה לו על האמון שאיפשר את צירופו לסיעת ש״ס בכנסת אולם החליט להתפטר מתפקידו. גואטה הבהיר כי הוא מאמין בהנהגתו של השר דרעי וימשיך לפעול למענו ולמען תנועת ש״ס ככל שיידרש.

השר דרעי אמר לח״כ גואטה כי הוא מכבד את החלטתו, הביע את הערכתו אליו והודה לו על ''פעילותו המבורכת ועל הרוח החדשה והנמרצת שהכניס לסיעת ש״ס''.

נציין כי הרבנים בן ציון מוצפי, אהרן ירחי ומשה צדקה, פרסמו מכתב הקורא לפטר את ח"כ גואטה מש"ס. הם כתבו ''קריאת קודש ומחאה כדי להסיר כל קטרוג מהעם הקודש. הלא למשמע אוזן דאבה נפשינו ותצלנה כל אוזניים לשמוע כי מאן דהו מנבחרי ומייצגי הציבור החרדי חילל שמיים בפרהסיה...".

הרבנים כינו את גואטה ''ברנש'' וטענו כי חבר הכנסת ''קרא לכל בני המשפחה שיש חובת התייצבות בחתונת בן אחותו שהיא באיסור נורא מהחמורות בחמורות שבתורה, שהתורה הקדושה קוראת בזה תועבה היא ולא תקיא אותם. על זה יתפלץ לב כל שומע והקריאה והזעקה לכל המנהיגים שלא להקיף בחילול השם הנורא ולהעבירו ולפטרו מתפקיד ציבורי".

לאחר שהתפטרותו של גואטה תיכנס לתוקף, סגן ראש עיריית בת ים רפי ברנז ייכנס לכנסת במקומו. קיימת גם אפשרות שברנז לא ייכנס לכנסת אלא סגן השר משולם נהרי שהתפטר במסגרת החוק הנורווגי יחזור לשמש כחבר כנסת מכהן.