רכבל תיירותי מנצרת
רכבל תיירותי מנצרתצילום: קובי פינקלר

תיירות תשע"ז- השנה שהיתה

כאשר משויים את קיץ תשע"ו לזה של תשע"ז, מתברר שיש עליה של 8% בביקורי ישראלים באתרים השונים. במספרים זה שאומר לפי נתוני רשות הטבע והגנים, שכ 93 אלף ישראלים שנוספו למעגל המבקרים. והיכן ביקרו הכי הרבה השנה הישראלים שביננו? האתרים המובילים: מג'רסה, גן השלשה, חורשת טל, אשקלון, קיסריה, ותל דן.

ומה באשר לתיירות הנכנסת?

כאן, במקביל מגמת העלייה בתיירות הנכנסת נמשכת ונכנסו כ 50 אלף תיירים בקיץ הזה לאתרי הרשות יותר משנה קודמת. האתרים המובילים בביקורי תיירים הם: מצדה, קיסריה, בניאס, בית שאן, עין גדי, וקומראן.

עליה של 24% בכניסות תיירים

לראשונה שינה משרד התיירות את מועדי הקמפיינים ויצא בקמפיין שיווקי באירופה לקראת הקיץ במטרה לעודד תיירות לישראל דווקא בחודשי הקיץ, אשר היו ידועים עד כה במספרי תיירים נמוכים יחסית לשאר חודשי השנה.

בשמונה החודשים הראשונים של 2017 במצטבר נכנסו לישראל כ- 2.3 מיליון תיירים - עליה של כ-24% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

השנה חל גידול של עשרות אחוזים במספר היזמים המבקשים מענקים, במיוחד להקמת חדרי לינה עממיים. כך למשל: בשנת 2015 הוגשו בקשות להקמה של 2,895 חדרים ובשנת 2017 הוגשו בקשות להקמה של 5,245 חדרים. מתוך זאת – חל גידול גם בבקשות להקמת חדרי מלון עממיים (רמות C,Dׂ): בשנת 2015 – 625, בשנת 2017 – 1,781. מתחילת השנה תרמה התיירות הנכנסת למשק 3.4 מיליארד $

המלון הטוב בעולם לשנת תשע"ז

ייתכן ונמצא המלון הטוב בעולם, מדובר באי נופש פרטי שיכול לארח לחופשה חלומית מספר מצומצם מאוד של תיירים ברי מזל בכל פעם הרוצים לטעום מגן עדן עלי האדמות.

המלון הטוב בעולם
המלון הטוב בעולםצילום:יחצ

את שטח האי הזעיר מאכלסות שבע בקתות, לכל בקתה יש מעגן סירות פרטי כדי לא להפריע לשאר האורחים, בריכה פרטית וגישה לשוניות אלמוגים. כל בקתה והחופים סביבה תחומים בעצי דקל וצמחייה היוצרים אינטימיות.

לכל אורח מוקצים אנשי צוות המטפלים בו באופן אישי, לומדים את העדפותיו ומתכוננים לבואו בעזרת שאלון הנשלח לאורחים לפני ההגעה. בו האורחים מתבקשים לציין את סוגי המזון האהובים עליהם והרגלי הנופש המועדפים עליהם. המלון מצהיר שאורחיו יכולים להגיע גם מבלי שארזו דבר ויסופק להם כל הנדרש לנופש, אפילו עד לרמת לבוש ובגדי ים.

אתר השוואת המלונות הוטלס קומביינד, מספר שאיתרו את המלון לאחר שזוהתה תנועה יוצאת דופן באתר.

שם האי הוא אמברגריס קי, הוא ממוקם בים הקריבי והגישה הקרובה אליו ביותר היא בהפלגה מסן פדרו שבמרכז אמריקה. האי נוצר באזור טרופי בו נפוצות שוניות אלמוגים, זרמי הים והרוח גרמו להצטברות חול על השוניות ובהגיעו לגובה מסוים גם התפתחה עליו צמחיה.

וכמה זה עולה לנו? מחיר יממה במלון נעה סביב 1,195 דולר.

לכבוד השנה החדשה: טיסות ללא כבודה

חברת התעופה "אייר אירופה" יוצאת במבצע חדש לנוסע הישראלי ומציעה שירות חדש ליעדים רחוקים באמריקה הלטינית, ניו יורק ומיאמי במחיר נגיש לכל אחד החל מ-699$. השירות מציע טיסה ללא כבודה עם אפשרות לתיק יד של עד 10 ק"ג.

המחיר החדש הוא זמין, נגיש ותחרותי ומאפשר ללקוחות הישראלים לטוס ללא מטען ליעדים ארוכים.

חברת התעופה אייר אירופה שידרגה את צי מטוסיה וכעת הנוסעים מתל אביב נהנים מחויית טיסה משופרת במטוסי בואינג 787 דרימליינר למדריד ומשם ניתן להמשיך ליעדים נוספים במטוסי החברה.

אל על מגשימה חלום

קמפיין תדמית חדש להצגת מטוס החלומות – הדרימליינר, בהשתתפות אנשי צוותי האוויר של אל על.

הקמפיין, צולם בהאנגר אל על בנתב"ג במטוס הדרימליינר 787 הראשון של אל על שנחת בישראל בסוף חודש אוגוסט.

פס הקול המלווה את הקמפיין, הינו ביצוע מקורי וחדש של זמרים לשירו של שלמה ארצי "תתארו לכם" ובמרכזו סיפור המתאר חוויית טיסה חדשה וחלומית הנעה בין מציאות לפנטזיה ובה מופיעים טייסי ודיילי אל על במטוס החדש והמתקדם.

הגשמת חלום
הגשמת חלוםצילום:יחצ

זינוק מרשים לחברת ישראייר

לפי דו"ח תנועת הנוסעים של רשות שדות התעופה חברת ישראייר מציגה גידול של מעל 24 אחוזים בהשוואה לאשתקד עם מעל 129 אלף נוסעים.

היעדים המובילים של החברה היו קפריסין, איי יוון, מונטנגרו, איטליה ורומניה.

מנכ"ל חדש לאלמא

שמעון קיפניס, 53, מונה למנכ"ל מלון אלמא, שביסס עצמו מאז הקמתו כבית מלון יוקרתי יוצא דופן והן כמרכז אמנויות המארח מגוון רחב של אירועי תרבות, אמנות, מוסיקה ופנאי.

מלון אלמא הינו המלון היחיד בישראל המאוגד בקבוצת מלונות יוקרה ובישראל נכללים בקבוצה זו שלושה מלונות ישראלים בלבד והם: ריץ קרלטון הרצליה, שרתון ת"א ומלון W ביפו שיפתח בקרוב.

תחרות הצילום

מול החומות
מול החומותצילום:צביקה היגר

תחרות הצילום הבינ"ל "ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת" יוצאת השבוע לדרך.

במסגרת התחרות שתערך עד מוצאי סוכות, הציבור הישראלי מוזמן לצאת לטייל, לתעד ולהעלות צילומי אתרי מורשת מכל רחבי הארץ אל מאגר התמונות 'ויקישיתוף' – מאגר התמונות שמזין את אחד האתרים הפופולריים בארץ ובעולם - ויקיפדיה.

מטרת התחרות להרחיב את מאגר התמונות בוויקישיתוף (הכולל היום כ- 41 מיליון תמונות), ובכך ליצור מאגר רחב של תכנים לשימוש חופשי. לאחר ההכרזה על הזוכים בתחרות יוצגו התמונות הזוכות והתמונות הבולטות בתערוכה שתוצג במקווה ישראל.

רשימת האתרים המשתתפים, רישום לסיורים ללא תשלום ומידע נוסף ניתן למצוא באתר התחרות: www.wlm.org.il

מנכלי"ת חדשה להתאחדות בתי המלון

נשיאות התאחדות המלונות אישרה את מינויה של עו"ד יהל בן-נר למנכ"לית התאחדות המלונות בישראל.

"תעשיית התיירות היא הפנים של מדינת ישראל למגיעים מבחוץ ולאזרחי מדינת ישראל היא מקור הבילוי והאתנחתא משגרת היום הלא פשוטה לפעמים וחשוב להבטיח כי הסטנדרטים הגבוהים ימשיכו להישמר וניתן יהיה להמשיך להעניק את השירות הייחודי והאיכותי לכולם" אומרת יהל.

בן-נר מחליפה את נועז בר-ניר שסיים עבודתו כמנכ"ל ההתאחדות לפני כחודשיים וחצי ומכהן כמנכ"ל קופ"ח כללית.

רכבל תיירותי יוצא לדרך

בישיבת הממשלה שנערכה השבוע, אושרה הקמת רכבל תיירותי בדרך הבשורה, אשר יחבר בין נצרת עילית לשיפולי התבור. הפרויקט התיירותי, טומן בחובו נתיב המחבר בין אתרים היסטוריים בתוואי שבין שטחה המוניציפאלי של נצרת עילית ועד לשיפולי הר התבור.

לפי סקר תיירות נכנסת של משרד התיירות, לשנת 2016 30% מהתיירים מבקרים בנצרת ו-36% מהתיירים מבקרים באזור הגליל התחתון וסובב כינרת. המשמעות היא, שמעל מיליון תיירים, בעיקר בעלי אופי צלייני, מטיילים מדי שנה באזור נצרת והכינרת.

מנתוני הלמ"ס עולה, שבנצרת לנים כ-90 אלף תיירים בשנה, המייצרים כ-220 אלף לינות בבתי מלון. מספר ימי השהייה הממוצע בנצרת וסביבתה הוא 2.5 לילות (כ-3 ימים).

תיירות הפנים לאזור מוסיפה ביקוש ללינות בערים טבריה (כמיליון לינות של חצי מיליון ישראלים – ממוצע שני לילות לישראלי) ובנצרת (כ-100 אלף לינות של כ-60 אלף ישראלים). כמו כן יש באזור אפשרויות לינה בצימרים וביישובים הכפריים.

מעבר לכך, על פי סקר תיירות פנים, אזור הצפון הוא האזור המועדף על כשליש מהאוכלוסייה הבוגרת בישראל. כ-80% מאוכלוסייה זו בוחרים מדי שנה לנפוש בצפון ובסך הכל נופשים בצפון מדי שנה כ-2.5 מיליון תיירים ישראלים.

הצגה : אויב הציבור

מחזות דרכם כנראה לחזות. אולי זו מעין מילה נוספת למונח חוזה, שהיה סוג של נביא.

אויב הציבור
אויב הציבורצילום:ג'ראר אלון

המחזה אויב הציבור, שנכתב לפני למעלה ממאה ושלושים שנה ( 1882), הרבה לפני קום המדינה, הרבה עוד לפני חזונו של הרצל, והמועלה בימים אלו בתיאטרון הקאמרי, כה מיטב להביא לקרשי הבמה את הסיפור שאלינו מגיע תדירות בתקשורת, על ראשי ערים ונבחרי ציבור העירונים בעיקר, שטובת העיר ומעמדם קודמת לא אחת לטובת הציבור.

המחזה, כה מדייק שאפילו לא צריך לשנות בו מאום מקריאת כתבי אישום שמוגשים לבתי משפט, שם אנו האזרחים, נחשפים למציאות שנרקמת מחתת לאפינו.

קחו לדוגמא, עיר בארץ ובעולם שניזונה תיירותית ממעיינות מרפא. רבות כאלו יש ברחבי העולם. אפילו כאן בארץ תופסת תיירות המרפא תאוצה.

ואז לכו צעד אחד נוסף ודמיינו לעצמכם שנציג המשרד לאיכות הסביבה בעיר מודיע לראש הרשות שהמים מזוהמים. לא רק זאת, אלא יש צורך להחליף את כל הצנרת המקומית ולתקופת זמן ארוכה המעיינות יהיו מושבתים. דמיוני? לא .

זה למעשה בסיס ההצגה.

תומס שטוקמן, רופא צעיר ואידיאליסט מנסה לעשות את הדבר הנכון ולהציל את עירו מזיהום מים קטלני, אבל נקלע לעימות עם אחיו ראש העיר ועומד מול שרשרת של אינטרסים כלכליים, תקשורתיים ופוליטיים לצד פופוליזם המוני שהופכים אותו לאויב הציבור.

הקשר בין הון, שלטון ותקשורת הוא הנושא העיקרי והאקטואלי להפליא של מחזה קלאסי משנת 1882 מאת הנריק איבסן בשם "אויב העם", הזוכה כאן לעיבוד מודרני ובלתי צפוי המשלב ווידיאו ארט ומוזיקה חיה המבוצעת ומנוגנת חי על ידי השחקנים.

יכולת הבמאי להביא לקרשי הבמה את הדילמה הזו, תוך כדי שיתוף מלא של הקהל גם במעברים בתוך הקהל וגם פשוט לשמוע את חוות דעת הקהל היושב באולם, מביאים את הצגה לפסגות מיוחדות שאתה חש שאתה חלק מצוות ההצגה והשחקנים.

המשחק המצוין של דן שפירא ומירב פלדמן, לצדם של השחקנים האחרים, מאפשרים לצופה להרגיש הכי בבית שבעולם, בתוך העיר שלו ובדילמות המוסריות שעוברות על נבחריו.

וכמה אקטואלי הוא לשמוע את ראש העיר האומר: "ראש רשות מחליפים בבחירות ולא בתככים פוליטיים.." נשמע לכם מוכר?

כמעט 100 דקות מהנות המשאירות הרבה מחשבות בסיומן.