ובחרת בחיים
ובחרת בחייםצילום: ערוץ 7

נהג מיומן ומנוסה בניגוד למי שרק מתחיל ללמוד נהיגה, אינו משקיע מחשבה כיצד לתפעל את הרכב, כסיבוב את ההגה, העברת הילוכים, לחיצה על דוושת המצמד (קלאצ') ועוד...

כל אלה נעשים באופן אוטומטי, וריכוז המחשבות מופנה לתנאי השטח, התמרורים והרמזורים. אדרבה, נהג מנוסה שימקד את מחשבתו על כל פעולה ופעולה שהוא עושה בתפעול הרכב, יסכן את נהיגתו ועלול לגרום בכך לתאונה מיותרת.

בקשו ממישהו (או מעצמכם) לחשוב או לתאר בפרוטרוט את סדר הפעולות של משימה שגרתית שהוא נוהג לעשות שנים כבר באופן אוטומטי, ותופתעו לגלות עד כמה זה קשה לו.

כמו בנהיגה כך בחיים, אם נִשקע במחשבות במקום לפעול, לא נגיע לשום מקום. פעמים רבות אנו מוצאים את עצמינו מתקשים להתחיל במשימה שהיינו רוצים בה מאוד, או מתחילים ולא מסיימים. ממה זה נובע?
למדנו שהמחשבות שלנו הן כלי חשוב ועצמתי מאוד בעזרתו אנו שולטים בצורה טובה על רגשותינו, החלטותינו ומעשינו, אך שקיעה מיותרת בהם בכוחה לעכב אותנו או אף למנוע מאיתנו מלהתקדם ולהוציא לפועל תכניות ושאיפות גדולות שלנו.

אם אתה שקוע במחשבות של פחד משינוי בחיים, לעולם לא תבצע שינוי כזה בפועל. אם את כל הזמן חוששת מכישלונות, ועסוקה במחשבות על כישלונות רצופים לאורך כל דרך המשימה שאת רוצה לקחת על עצמך, לעולם לא תתחילי בה ואם בכל זאת התחלת, לא תצליחי להתמודד עם האתגרים שהיא מזמנת, ודי מהר תמצאי את עצמך נוטשת אותה ולא משלימה את המשימה.

זו גם הסיבה שאנו נוטים לדחות דברים ומשימות לאחר כך... אנו מפחדים או יותר נכון עסוקים במידה רבה ומיותרת במחשבות של חששות מהלא נודע, ולאן זה יוביל, איך נוכל להתמודד עם האתגרים שבדרך, ובכלל המשימה נראית גדולה עלי...

אם נשכיל לדחות את המחשבות וההיסוסים, ובמקום זאת פשוט 'לקפוץ למים', בדיוק כמו שאנו עושים כשאנו נוהגים ברכב, נגלה כיצד הדברים מסתדרים בפועל, ומרבית החששות כלל לא יתממשו.

האויב של ה'טוב' הוא ה'טוב ביותר', אל תחכו שהכל יהיה מושלם... פשוט תעשו... החליפו את המחשבות והחששות בעשייה, והדברים כבר יסתדרו מאליהם.

מחשבות מיותרות על מה יהיה, כיצד ישתנו דברים או כיצד נסתדר... יוצרות חששות והיסוסים, ולחוסר עשייה. אז לדרכים כיצד לגמד מחשבות שליליות שלמדנו במאמר הקודם, מצטרפת דרך נוספת והיא: פשוט לקום ולעשות...

החזיקו בהגה החיים, אל תסכנו את הנהיגה שלכם עם מחשבות מִסכנות ומסָכנות, והובילו אותם בעשייה מבורכת אל מקומות טובים ונפלאים.ֹ

פרק י - העצמת מחשבות חיוביות

למגוון הרצאות מרתקות, תכניות העצמה ולמאמרים נוספים, אתם מוזמנים בשמחה לבקר באתר ובחרת בחיים.