ציפי לבני
ציפי לבניצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חברי הכנסת ממפלגות השמאל זועמים על תוכניתם של השרים נפתלי בנט ואיילת שקד (הבית היהודי), שתשלים את החוקה בישראל ותפסיק את התערבות בית המשפט העליון בהחלטות הכנסת והממשלה.

ח''כ ציפי לבני (המחנה הציוני) אמרה בתגובה לתוכנית, ''לא חוקה הם מבקשים אלא הרס הדמוקרטיה ובית המשפט העליון. צריך להתייצב מול הדי-9 של הבית היהודי".

ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) כינה את התוכנית ''טרלול מוחלט'' וטען כי ''רק בדיקטטורות חשוכות מכפיפים את בית המשפט תחת גחמות פוליטיקאים. בג"צ שומר סף שמונע הידרדרות מוסרית מול ההתלהמות והעריצות של חלק מהפוליטיקאים בימין. לכן יש להתנגד לכך בכל תוקף".

ח״כ רויטל סויד (המחנה הציוני) אמרה כי ״במסווה של תוכנית איזונים בין הרשויות, בנט ושקד ממשיכים במאמצים לחסל את שלטון החוק במדינת ישראל״.

״בתהליך עקבי הולך ומסלים הם רומסים את שלטון החוק כדי להעביר חקיקה אנטי דמוקרטית. במקום להסדיר כללים שיאפשרו לכנסת לגבור על בג״צ עדיף שיחדלו מניסיונות חקיקה לא חוקתיים״, תקפה סויד.

ח״כ איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) טענה כי ''השרים בנט ושקד עברו מזמן מהשלב שבו נוזפים במוטי יוגב על הדי 9 שאיתו רצה לעלות על בית המשפט העליון, לשלב שבו הם מבקשים לנהוג בו בעצמם".

לדברי נחמיאס ורבין, ''גם אם נוצרה שחיקה בהפרדת הרשויות, היא בעיקר נובעת מהחלשות הכנסת ותחושת הממשלה שהכול עביר - הח״כים נובחים והשיירה עוברת".

ח״כ ד״ר נחמן שי (המחנה הציוני) אמר "לא חוקה מחפשים שקד ובנט, זוהי רק מכבסת מילים. הם מבקשים לשתק את בית המשפט העליון בישראל, ובכך להפר כמובן את האיזון בין הרשויות, בעיקר כדי שיוכלו להמשיך ולהתפרע ולשחוק את יסודותיה הדמוקרטיות של מדינת ישראל".

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד), תקפה ואמרה "בנט ושקד רוצים לחרב את הפרדת הרשויות במדינת ישראל ולחסל לחלוטין את האיזונים והבלמים היחידים שנותרו במשטר הדמוקרטי שלנו.

''הם מסרבים לקבל את ההחלטות של בג"ץ ומוכנים לרמוס את בית המשפט העליון תמורת כל שינוי שיועיל להם פוליטית. איפה השותפים ההגיוניים של הקואליציה הזו? זה הזמן של השר כחלון להרים את הדגל ולשים סוף לפגיעה המתמשכת בסדר הקיים. אי אפשר לתת להם להרוס את המדינה", הוסיפה אלהרר.