טקס הזיכרון לחללי התותחנים
טקס הזיכרון לחללי התותחניםצילום: דובר צה"ל

טקס ההתייחדות השנתי לזכר חללי חיל התותחנים התקיים הערב (חמישי) בבית התותחן בזכרון יעקב.

הטקס התקיים במעמד הרמטכ''ל רב-אלוף גדי איזנקוט, מפקד זרוע היבשה אלוף קובי ברק, קצין תותחנים ראשי תת-אלוף אלון קלוס, המשפחות השכולות, מפקדי החיל וחייליו בעבר ובהווה.

מאז הקמתו ועד היום, חיל התותחנים שכל 787 לוחמים ומפקדים.

איזנקוט אמר בטקס הזיכרון כי "החל מימי קום המדינה ועד היום - פועלים חיילי התותחנים בדיוק ובמקצועיות, מנחיתים מהלומת אש עוצמתית, מסייעים לפגיעה בכוחות האויב ועומדים במרכז יכולתו של צה"ל להילחם ולנצח. משפחות יקרות, בחייהם פעלו יקירכם מתוך תחושת שליחות עמוקה ונשאו באחריות הכבדה לשמירה על ביטחון אזרחי המדינה ותושביה''.

לדבריו, צה"ל יוסיף לפעול לאור המורשת של הנופלים, לעלות על נס את זכרם ולשמר את מורשת הקרב, התרומה והערכים שבשמם פעלו. ''היום נזכיר ונזכור גם את לוחם התותחנים הנעדר, סמ"ר גיא חבר, ונבטיח כי לא נזנח את חובתנו לבצע כל מאמץ כדי לאתרו.

''מתוך הכרה בחשיבות מוכנותנו למלחמה, סיימנו השבוע את התרגיל הצבאי הגדול ביותר שאותו ידע צה"ל בשנים האחרונות. במהלך התרגיל לקח חיל התותחנים חלק פעיל וחשוב ובכך הוכיח כי יהיה למרכיב כוח מרכזי בכל מערכה עתידית", הוסיף הרמטכ''ל.

קצין תותחנים ראשי, תת-אלוף אלון קלוס, אמר בטקס "באנו לכאן הערב כמידי שנה, משפחות, רעים לנשק, חברים, מפקדים ולוחמים למפגש עמוס זיכרונות בו אנו מתייחדים עם זכר 787, יקירנו, אשר שמותיהם חקוקים בליבנו. ביום זה, חיל התותחנים כולו, מרכין ראש נושא את זיכרון יקיריו שנפלו במלחמות, בפעולות האויב, באימונים ובמהלך שירותם הצבאי ומחבק אתכם משפחות יקרות אל ליבו.

''בכל אלה בלטה הדומיננטיות של יחידות חיל התותחנים ואנשיו, שיודעים להביא את העוצמה המגוונת למציאות של תקיפה בסיוע ישיר וקרוב בלחימת הכוחות הקרקעיים. בכל מקום היינו גם אנחנו''.

קלוס פנה למשפחות השכולות, ''משפחות יקרות, המחיר ששילמתם כבד. אין לי מילות הנחמה הנדרשות בכדי להקהות את האובדן, הכאב והחוסר הגדול. מורשתם של הבנים והבנות, תמשיך להאיר את דרכינו ולהוות סימן לאחוות לוחמים, מקצועיות, גבורה ומשפחתיות".