שמרנים שעמדו לצדו של טראמפ לאורך כל הדרך, מהפריימריס במפלגה הרפובליקנית ועד לזכייה בבית הלבן, חשים נבגדים לאחר ויתורו האחרון של הנשיא בנושא ההגירה הבלתי-חוקית.

בלימת ההגירה הבלתי-חוקית היתה, עבור רבים מהם, נסיבה המרכזית שבגללה תמכו בטראמפ.

טראמפ התפשר השבוע עם מנהיגי המפלגה הדמוקרטית והסכים לחוקק חוק שיאפשר לכ-800,000 ילדים של מהגרים לא חוקיים לקבל אזרחות אמריקנית. מיליוני קרובי משפחה של אותם ילדים יקבלו גם הם את הזכות להישאר בארה"ב.

הדוגמה הבולטת למאוכזבי טראמפ היא הסופרת המצליחה ואישיות התקשורת הנודעת אן קולטר, שהתראיינה בתוכנית הרדיו של השמרנית ג'ויס קופמן, ואמרה שטראמפ בגד במי שהאמין כי הוא אכן יבצע רפורמה משמעותית בחוגי ההגירה.

קולטר וקופמן הסכימו שאין עוד אף סיעה או זרם שיתנגד להדחתו של טראמפ, אם וכאשר יהיה ניסיון לבצע זאת – כולל הן עצמן. קולטר אמרה שמבחינתה, אין עוד שום סיבה להעדיף את טראמפ על פניו של מייק פנס.

מגיש "פוקס ניוז" המשפיע טקר קרלסון תקף גם הוא את הסיכומים בין טראמפ לדמוקרטים. לדבריו, אם טראמפ לא יצליח לקבל עתה מימון לחומת הגבול – "היא לעולם לא תיבנה, נקודה". קרלסון הבהיר שתוכניתם של הדמוקרטים היא לאפשר הגירה בלתי מבוקרת מהעולם השלישי ולתת למהגרים להצביע בבחירות. באופן זה, "הם לעולם לא יפסידו שוב בבחירות", הזהיר.

טראמפ טען בשיחה עם עתונאים כי לא יוותר בשום אופן על בניית חומת הגבול. יש בקרב תומכי טראמפ מי שמאמינים כי ההסכמה עם בדמוקרטים מדובר במהלך זמני בלבד, וכי חומת הגבול אכן תיבנה. ניוט גינגריץ', לשעבר יו"ר בית הנבחרים, אמר שטראמפ ביצע מהלך חד פעמי "חכם מאוד", משום שהיה זקוק להסכמה עם הדמוקרטים בכדי להזרים כספי סיוע לנפגעי ההוריקנים.