הסיור שלפני הסליחות
הסיור שלפני הסליחותצילום: משמר הגבול

כ- 420 לוחמי ולוחמות משמר הגבול, צעדו אתמול על חומות העיר העתיקה שבירושלים לזכרן של הדר כהן והדס מלכא הי"ד, מלווים בעופר כהן, אביה של הדר הי"ד ובדוד מלכא, אביה של הדס הי"ד.

עם סיום הצעדה שהחלה בשער יפו והסתיימה במערת צדקיהו, נכנסו מאות הלוחמים והלוחמות מיחידות מג"ב השונות לכנס סליחות מרגש שהתקיים במערה במעמד מפקד מג"ב, ניצב יעקב (קובי) שבתאי.

את הכנס פתח רב מג"ב, רפ"ק בועז גלעדי ואמר, "אתם, עופר ודוד הפכתם לחלק בלתי נפרד מהחיל, למרות שבנותיכם אינן כאן פיזית, רוחן מלוות אותנו כל הזמן. רוח של אהבת המולדת, רוח של נחישות ורוח של גבורה".

"כאן, מטרים בודדים מהמקום שבו הן איבדו את חייהן, אנו מקיימים השנה את כנס הסליחות החילי, אחרי מסע קצר על חומות העיר העתיקה."

מפקד משמר הגבול, ניצב יעקב (קובי) שבתאי אמר, "אחרי תקופה היסטורית שבה נאלץ העם היהודי לעזוב את ירושלים, חזרנו לכאן, לארץ ישראל. ספגנו אבדות כבדות, הדר והדס ז"ל אשר חרפו נפשן במלחמה בטרור. ולמרות הכל אנחנו לא מתכוונים לתת לאף אחד לפגוע בכוחנו, במורל שלנו ובמקומות הקדושים שלנו".

מפקד מג"ב פנה ללוחמים בקהל ואמר, "עוצמתינו טמונה בכל אחת ואחד מכם. הרוח שלכם היא זו שתביא להצלחה בקרב ולכך שאויבנו ינחלו מפלה, הרוח חזקה מכל מיגון ומכל אמצעי".

דוד מלכא, אביה של הדס מלכא ז"ל אמר בהתרגשות, "אני זוכר את השיחות שלנו בשולחן השבת, הדאגה לביטחונה של הדס תמיד הטרידה אותי. הדס תמיד אמרה לי אם לא נשמור על ירושלים לא תהיה לנו מדינה. היא הייתה כל כך נחושה וחדורת מוטיבציה. היא אהבה את מג"ב כל כך. הדס, זה אבא, אני מדבר אלייך, בגופך הגנת על ירושלים בירת ישראל."