מאות שוטרים ושלושה מסוקים סיפקו אבטחה וקמפוס אוניברסיטת ברקלי שבקליפורניה הפך ל"שטח סטרילי" כאשר השמרן היהודי בן שפירו נשא שם דברים אמש (חמישי).

בתקשורת כונה האירוע "הוריקן שפירו" – בשל הכנות השיא לקראתו והחשש העצום שהאירוע עורר בקרב סטודנטים בקמפוס.

תשעה אנשים נעצרו, ארבעה מהם משום שנאו כלי נשק אסורים. אישה אחת נפצעה אך לא דווח על התנגשויות חמורות.

קמפוס ברקלי מזוהה מאז שנות ה-60 עם תנועות השמאל הקיצוני בארה"ב ונחשב לערש פיתוחו של המוסר החלופי של השמאל, הקרוי "תקינות פוליטית".

הקמפוס הפך לשדה קרב לפני קצת יותר מחצי שנה, כאשר דובר השמרנות החדשה, מיילו יאנופולוס, בא אליו לשאת דברים. כוחות שמאל מנעו את קיומו של האירוע באלימות קשה, ויאנופולוס פונה מהמקום ע"י מאבטחים. המשטרה ספגה ביקורת קשה בשל אי-התערבותה במהומות.

מאות המפגינים שהגיעו למחות נגד דבריו של שפירו התנהגו הפעם בצורה שקטה יחסית, אל מול האבטחה החזקה. בין הסיסמאות שציירו בגיר על המדרכה היו כאלה שהתייחסו לשפירו כאל "גזען לבן".

אחד מדוברי השמאל אמר שהעובדה ששפירו יהודי אינה סותרת את היותו גזען לבן. הוא ציין ששפירו היה עורך באתר ברייטברט הימני. עוד הוסיף הדובר – שאמר שגם הוא עצמו יהודי – שמדינת ישראל היא מדינה גזענית.

האירוע של שפירו נחשב רק למופע חימום לקראת אירוע בן שלושה ימים המתוכנן להיערך בין 23 ל-26 בספטמבר. באירוע זה צפויים להשתתף יאנופולוס, הדוברת השמרנית אן קולטר – וגם סטיב באנון, לשעבר יועץ בכיר לדונלד טראמפ, וכיום עורך אתר ברייטברט.