הנכד והסבתא ליד אמבולנס המשאלות
הנכד והסבתא ליד אמבולנס המשאלותצילום: דובר צה"ל

"אמבולנס המשאלות" הוא מיזם של מגן דוד אדום, ששם לו למטרה למלא בקשות של אנשים המתמודדים עם מחלות קשות או סופניות ושיכולת הניידות שלהם אבדה.

הגשמתה של כל משאלה מתוכנן בקפידה, בתיאום עם הרופא האחראי לחולה ובהתאמה מרבית לצרכיו, וכמובן - בליווי צוות רפואי שעבר הכשרה מתאימה.

ביום חמישי הגשים מד"א את משאלתה של רותי יולזרי, תושבת רחובות בת 69 הסובלת ממחלת הסרטן, להגיע לכותל לטקס ההשבעה של נכדה מתן הלוחם בצנחנים.

'אמבולנס המשאלות' של מד"א הגיע לביתה של רותי ברחובות, עם הנהג וחובש רפואת חירום במד"א, דורון חרפ, פאראמדיק מד"א, טל פלג, וחובשות מד"א הילה רצקר ועדן אסולין, והביא אותה אל רחבת הכותל, שם התקיים טקס ההשבעה של מתן נכדה.

רותי התרגשה מאוד מעצם הגעתה לטקס, פגשה במתן מרוגשת, הצדיעה לו וצפתה בכל הטקס בעוד האמבולנס וצוותו שהו בסמוך אליה. בתום ההשבעה רותי והצוות שבו הביתה, עם חוויה מרגשת במיוחד שלא תשכח במהרה.

"זו הייתה חוויה מאוד מרגשת", סיפר טל פלג, פאראמדיק מד"א שהיה בצוות 'אמבולנס המשאלות'. "לאחרונה הצטרפתי לצוותי אמבולנס המשאלות וזוהי הייתה למעשה המשאלה הראשונה שלי, חוויה שלעולם לא תישכח. לאורך כל הנסיעה שמענו מרותי על המשפחה שלה וכשהגענו לרחבת הכותל ראינו את ההתרגשות שלה, ואנחנו התרגשנו יחד איתה. זאת גאווה ענקית לקחת חלק ולעזור לאישה שכל רצונה זה לראות את נכדה הלוחם נשבע לצה"ל, לתת לחולה הזדמנות להגשים חלום ולזכות ברגעים קטנים של אושר, במהלך ההתמודדות הלא פשוטה שלו." הוסיף.

פאראמדיקית מד"א יונת דסקל, האחראית על אמבולנס המשאלות במד"א סיפרה: "בהתראה קצרה מאוד ארגנו את האירוע, הרכבנו צוות וביום חמישי בערב ריגש לראות את רותי נוכחת עם בני משפחתה בטקס של נכדה הצנחן בכותל. נמשיך לעשות כל מאמץ למלא את משאלותיהם של החולים שזקוקים לנו".

רותי יולזרי, סבתו של מתן אמרה: "בשמי ובשם משפחתי, ברצוני להודות לצוות אמבולנס המשאלות של מד"א, שאפשרו לי להיות נוכחת בטקס ההשבעה של נכדי האהוב, מתן. חיזקו ואימצו והמשיכו בעשייתכם החשובה והמבורכת. תודה ענקית". אלי בעלה הוסיף, "אני עדיין נרגש ורוצה להודות למד"א ולצוות אמבולנס המשאלות. זאת הייתה חוויה נפלאה, מרגשת ויותר ממוצלחת. המשיכו בעשייתכם הענקית ותמשיכו להגשים חלומות".

מתן בלומנפלד, נכדה של יולזרי אמר, "אני מתרגש מאוד שסבתי זכתה להגיע לטקס ההשבעה שלי. אני גאה להישבע לצה"ל ולהיות חלק מחטיבת הצנחנים".

מנכ"ל מד"א, אלי בין סיכם, "הכותל ראה רגעים מרגשים רבים לאורך השנים, ותמונת הצנחנים הבוכים בכותל עם שחרורו צרובה בלב האומה כולה. הצנחנים דמעו במהלך טקס ההשבעה מהתרגשות, כשבקהל נמצאת סבתו של אחד מהם, שזו עבורה משאלת לב, למרות המצב הקשה בו היא שרויה. אין ישראלי וציוני יותר מחלומה של סבתא גאה ונרגשת המבקשת רק דבר אחד- לשמוע באזניה את נכדה הקורא ׳אני נשבע׳. יש לנו זכות גדולה להמתיק ולו בקצת רגעים קשים ומרים, ולסייע לחולים במחלות קשות ובני משפחותיהם "להטעין את המצברים" לקראת המשך ההתמודדות הלא פשוטה. אני שולח ברכות החלמה מהירה וחיזוקים למשפחה".