איילת שקד ומרים נאור
איילת שקד ומרים נאורצילום: יעקב לדרמן, פלאש 90

שרת המשפטים, איילת שקד, דוחה על הדיווחים ולפיהם ראש הממשלה בנימין נתניהו לא הכיר את ''התוכנית החוקתית'' שהיא מקדמת, ותרסן את התערבות בית המשפט העליון בהחלטות הממשלה והכנסת.

בראיון לתכניתו של מנדי ריזל ברדיו 101.5 סיפרה שקד, "אני ישבתי עם נתניהו בעבר על החוק הזה, אנחנו צריכים לשבת לעומק על הפרטים, אני בטוחה שראש הממשלה יתמוך בזה. צריך לשבת גם עם סיעת 'כולנו' על הפרטים, כי הם מאוד חשובים בנושא הזה.

''החוק אומר שבג"ץ יוכל לבטל חוקים והכנסת תוכל להתגבר על חוקים שבג"ץ ביטל אם היא חושבת לנכון, לא בכל חוק. חוץ מזה החוק מעגן גם את הליך החקיקה, כי היום אין את זה בשום חוק", הסבירה.

לדברי שרת המשפטים, הדיווחים על כך שנתניהו לא ידע על התוכנית נובעים ''מטעמים פוליטיים. יש גורמים בליכוד שלא רוצים לפרגן בלשון המעטה ולכן הם מוציאים את זה''.

"דיברתי עם ישראל ביתנו, דיברתי גם עם חלק מהחברי כנסת החרדיים וגם עם שרים מהליכוד. אנחנו נשב גם עם סיעת 'כולנו' ואני רוצה להאמין שנגיע לקונצנזוס", הדגישה.

השרה שקד הסבירה את הצורך בתכניתה החדשה שגיבשה יחד עם השר נפתלי בנט. "בית המשפט לקח על עצמו סמכות לבטל חוקים. אני מכירה את השופטים, הם עצמאיים, הם ענייניים, זו הדעה שלהם. הם שופטים באמת לפי הדעה האישית שלהם. הפוליטיקה לא מעורבת בבית המשפט. את זה אני יכולה להגיד בלב שלם".

"ייאמר לזכותו של ראש הממשלה שהוא לא מתערב בענייני משרדי", סיפרה. ''אני עובדת שנתיים וחצי קשה מאוד בכל מה שנוגע ליוזמה שלי ועד היום חוץ מיוזמה אחת שראש הממשלה עצר, שזה ביטול ועדת איתור של בחירת היועמ"ש, הוא לא עצר יוזמות שלי".