פתרון לא יעיל? כביש אדם-חיזמה
פתרון לא יעיל? כביש אדם-חיזמההלל מאיר

תושבי רחוב סיירת דוכיפת בשכונה הירושלמית פסגת זאב מתקוממים נגד החלטת הרשויות להפוך את הרחוב בו הם מתגוררים לכביש רחב ומהיר של שלושה נתיבים לכל כיוון.

נזכיר כי ההחלטה על שדרוג הרחוב התקבלה במטרה לנסות ולפתור את בעיית הפקקים הקשה ממנה סובלים תושבי בנימין המגיעים מדי בוקר לירושלים.

שרה עוז, חברת מטה המאבק שהקימו תושבי הרחוב, מסבירה בראיון לערוץ 7 את ההתנגדות למהלך, "מאז שפרצה האינתיפאדה השניה בשנת 2000 הכביש שעובר מתחת לבית שלנו הפך לעורק מרכזי וסואן. כשהגענו לכאן זה לא היה כביש מרכזי אלא כביש עירוני רגיל, אבל מאז האינתיפאדה בשנת 2000 הציר הזה הפך לבין עירוני לטובת תושבי בנימין. זה היה אמור להיות פתרון זמני וכעת זה הופך להיות כביש עם שלושה נתיבים. אני שואלת, האם מישהו נורמלי היה מוכן שכביש ירושלים-תל אביב, עם נתיב תחבורה ציבורית, יעבור מתחת לבית שלו".

לדבריה כבר היום התושבים סובלים מזיהום אויר ורעש קשה מאוד, "הפתרון הזה פוגע בתושבי הרחוב, זיהום האוויר והרעש עלו פי כמה מאז שהפכנו לעורק תחבורה מרכזי. יש תחלואה מאסטמה, ילדים קמים באמצע הלילה מרעש המשאיות. מעבר לכך, להערכתנו הפתרון הזה לא יהיה יעיל גם עבור תושבי בנימין הוא יפחית את הלחץ מקסימום בשתי דקות. הפתרון האמתי זה פתיחת כביש אדם עטרות וכביש קלנדיה".

עוז מציינת כי כל הפניות אותן העבירו לרשויות נתקלו בהתעלמות, "כנראה שלא ממש סופרים אותנו. לא רק זאת, אלא שנתיב התחבורה הציבורית יוקם על חשבון החניות שלנו. מה עם הנכים? להם לא יהיה איפה לחנות? איך בדיוק הם יגיעו לביתם? נפגשנו עם נציגים של עיריית ירושלים והחברה המבצעת מוריה, פנינו גם למשרד התחבורה ולמנהל הקהילתי אבל לא היה נראה שהם קשובים לנו. אנחנו מרגישים שאנחנו מופקרים. נמשיך להיאבק כולל במאבק משפטי ולא נשתוק עד שהתכנית תתבטל".

מעיריית ירושלים טרם נמסרה תגובה לדברים.