ראש המועצה לביטחון לאומי (מל"ל) של ארה"ב, הגנרל הרברט מקמסטר, אמר אמש שהעסקה שחתם ברק אובמה עם איראן היא העסקה "הכי גרועה שיש".

העסקה נתנה לאיראן הטבות רבות במזומן, הסביר בראיון לרשת "פוקס", ואיראן עושה שימוש בהטבות האלה בכדי לייצר "אסון הומניטרי" במזרח התיכון.

"המנעד הרחב של ההתנהגות ההרסנית הזו כוללת תמיכה בארגוני טרור כמו חיזבאללה, (ו)תמיכה בכוחות המשמשים כשלוחות (proxy)", הוסיף. "80 אחוז מהכוחות שנלחמים לצד המשטר הברוטלי והרצחני של אסד בסוריה הם שלוחות של איראן".

"עלינו להכיר במנעד הרחב של ההתנהגות האיראנית שנועדה ליצור אי-יציבות ואסור לנו לתת לעסקה הזו לאפשר זאת", הבהיר. "תוכניות הטילים שלהם, לדוגמה. האופן שבו הם זורעים ברשת האיראנית הזו יותר ויותר יכולת הרס שמעמידה את כל שכניהם בסכנה".

שגרירות ישראל בוושינגטון יצאה להגנתו של מקמאסטר בסוף השבוע, לאחר דיווחים על תקרית קשה בינו לבין נציגי ישראל.

על פי אתר PJMedia, משלחת ישראלית פגשה לפני כשלושה שבועות כמה מאנשי המל"ל של ארה"ב בבית הלבן, בכדי לדון באיום על ישראל מצד חיזבאללה, ומקמאסטר הביא לפגישה את יועץ המל"ל הבכיר ללוחמה בטרור, מוסטפה ג'ווד עלי. עלי תואר ע"י מקור בכיר בממשל כמי שמתנגד להגדרת חיזבאללה כארגון טרור.

דובר המל"ל בבית הלבן, מייקל אנטון, אמר ל"הארץ" כי הכתבות הללו "שגויות לחלוטין" וכי מקמאסטר "מעולם לא צעק על אף בכיר ישראלי". דובר השגרירות בוושינגטון "העביר מסר דומה ואמר כי הדברים לא התרחשו מעולם".