בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'צילום: אור אלכסנברג

"מתברר שגם לחינוך החרדי אנחנו צריכים לדאוג. מי שעושה מסחרה מהשבת יעשה מסחרה גם מתלמודי התורה" – כך תקף היום (ב') ח"כ סמוטריץ' (הבית היהודי) את יו"ר וועדת הכספים ח"כ גפני בתגובה למחטף שביצע לטענתו בוועדת כספים כשהעביר את התקציב העודף לבתי הספר הכנסייתיים על חשבון החינוך החרדי.

כזכור, בשבוע שעבר ניסה יו"ר וועדת הכספים להעביר במחטף תקציב של עשרות מיליוני שקלים לבתי הספר הכנסייתיים וזאת למרות התנגדות גדולה של חברי כנסת רבים. מדובר בתקציב ייחודי בסכום של 3500 ש"ח לכל תלמיד שהוענק רק לבתי הספר הכנסייתיים ותוך אפליה קשה של מוסדות החינוך החרדיים בזרם המוכר שאינו רשמי. מיד לאחר שגפני העביר את התקציב הגישו ח"כ סמוטריץ' מהאיחוד הלאומי וח"כ מלכיאלי מש"ס רביזיה.

בניגוד להבטחתו שלא להעלות את הרביזיה להצבעה מבלי לקיים דיון רציני בתקציב הזה, הוריד היום גפני את הרביזיה ומבלי למסור הודעה מוקדמת לחברי הכנסת ומבלי לקיים דיון בעניין. בהמשך יצא החוצה וח"כ רוזנטל (המחנה הציוני) שמילא מקומו העביר את התקציב. בתגובה ח"כ סמוטריץ' וח"כ מלכיאלי (ש"ס) הגישו רביזיה.

"מדובר בתקציב לא חוקי. הממשלה מסרה נימוקים שונים לחברי וועדת הכספים ולבג"ץ באשר למהותו של התקציב הזה, מה שאומר שהיא שיקרה או לכנסת או לבג"ץ", טען ח"כ סמוטריץ'. "מדובר באפליה בוטה של הציבור החרדי שמוסדות החינוך שלו נאנקים תחת הנטל ולא מקבלים את התקציב הזה. אני באמת לא מצליח להבין מה עבר לח"כ גפני בראש כשהוא העביר את התקציב הזה ואיפשר במו ידיו את המשך הפגיעה הקשה במוסדות החינוך החרדיים.

"גפני ידוע כמי שיודע לעצור תקציבים במשך חודשים כאשר זה חשוב לו. החינוך החרדי כנראה לא מספיק חשוב לו. בכוונתי לפנות ליועץ המשפטי של הכנסת בדרישה לבטל את ההצבעה שהתקיימה היום, וזאת תוך ניצול נוכחות דלה של חברי הכנסת עקב הפגרה ומבלי להודיע מראש על העלאת הנושא. גפני ומשרד האוצר ידעו היטב שלו היתה נמסרת הודעה מראש על קיום הדיון לא היה לכך רוב והם עשו יד אחת כדי לפגוע בתלמודי התורה תוך הטעיית חברי הכנסת", אמר.

גם ח"כ מלכיאלי הביע זעמו ואמר כי "הצבעה היום בוועדת כספים בה אושר תקציב לבתי הספר המוכש"ר הכנסייתיים, תוך כדי קיפוח החינוך החרדי, הינה שערוריה של ממש". לדבריו, "יו"ר וועדת הכספים ח"כ משה גפני התחייב לי ולחברי הכנסת בצלאל סמוטריץ ומיקי זוהר, שהצבעה לא עולה לדיון כל זמן שלא יהיה דיון יסודי על מוסדות המוכר שאינו רשמי החרדים והפטור".

"בכוונתי לפנות יחד עם ח"כ בצלאל סמוטריץ ליועץ המשפטי של הכנסת בדרישה לבטל את הצבעה שהתקיימה היום, וזאת תוך ניצול נוכחות דלה של חברי כנסת ובלי להודיע מראש על העלאת הנושא", הוסיף.

"כנציגי ציבור חרדים, איזה פנים יש לנו מול התלמידים החרדים וכלפי שמיא שלא רק שלא מתקנים את העוול לחינוך החרדי, אלא עוד דואגים למוכש"ר הנוצרי", טען.