ראש המנהל האזרחי: "עושים רבות לפיתוח ההתיישבות"

ראש המנהל האזרחי תא''ל אחוות בן חור נפגש השבוע עם ראשי המועצות ביהודה ושומרון, בפעם השלישית מאז שנכנס לתפקידו.

במהלך המפגש בירך בן חור על השיח עם ראשי המתיישבים, ואמר לערוץ 7 כי ישנה חשיבות גדולה לשמירה על קשר עם מנהיגי האוכלוסייה היהודית ביו"ש.

ראש המנהל האזרחי העיד כי גם אנשי המנהל וגם ראשי הרשויות ביו"ש רואים עין בעין את המטרות המשותפות. ''יש לנו אינטרס וזה התפקיד שלנו - לשפר את איכות החיים של הישראלים והפלסטינים, אנחנו רואים את המטרה הזאת עין בעין, כי ההבנה היא שאיכות חיים וכלכלה מייצרים יציבות וביטחון לתושבים וזה האינטרס העליון שלנו''.

''אתה רוצה כל הזמן לשפר את איכות החיים והתשתיות, ובתחום הזה אנחנו עושים עבודה משותפת גדולה מאוד, בכבישים ובמים, בחשמל ובאיכות סביבה, עם הרבה התפתחויות ואזורי תעשייה", מספר בן חור.

ראש המנהל בסיור באפרת
ראש המנהל בסיור באפרתצילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

תא''ל בן חור מתייחס גם לתלונות מצד תושבי יו"ש כלפי המנהל האזרחי, ולפיהן אנשי המנהל פועלים באיטיות ולעיתים מעלימים עין מבנייה ערבית בלתי חוקית. ''למנהל האזרחי בשנת 2017 יש מגבלות משאביות מאוד משמעותיות כדי להתמודד עם מגוון הצרכים שצריך לספק ללקוחות שלנו - הישראלים והפלסטינים.

''יש פער משמעותי גדול ואנחנו עובדים בתוכנית סדורה כדי לצמצמם את הפער הזה שהולך ונפער מאז הסכמי אוסלו", סיפר ראש המנהל.

לדבריו, ''אנחנו עובדים לפי הנחיות ולפי הדירקטיבה של הדרג המדיני, ויש דברים שאנשים מלינים שהם באמת קשורים לדירקטיבה. היום הדרג המדיני באופן מאוד ברור מנחה את המנהל האזרחי לגבי סדרי העדיפות בעשיית הדברים... טיפול בסוגיות התשתיות כמו אדמות סקר וקו כחול, הרבה מאוד עיסוקים שאנחנו עושים כדי לאפשר פיתוח של ההתיישבות שמי שמתעדף אותם זה הדרג המדיני. אנשים שלא בקיאים מאשימים את הפקיד''.

לקראת ראש השנה תשע''ח, תא''ל בן חור מספר כי האתגר הגדול של המנהל האזרחי הוא לשמר את היציבות הביטחונית בגזרה, ''אנחנו משתלבים במאמץ הצה''לי-פיקודי הזה באמצעות המאמץ האזרחי, ואני חושב שככל שהמאמץ האזרחי אל מול שתי האוכלוסיות יהיה עוצמתי יותר וייצר יותר תפוקות של מיזמים, של כלכלה, של איכות חיים של מרקם חיים ותעסוקה, נביא יותר יציבות ונרחיק הסלמה פוטנציאלית כדי שתהיה לנו שנה טובה יותר ביהודה ושומרון ובקעת הירדן''.