יעקב כץ (כצלה)
יעקב כץ (כצלה)צילום: פלאש 90

זכינו שבימים אלו, בהם מתחילה שנה חדשה וברכותיה, אנו רואים בשמחה כיצד בשנת השבעים למדינת ישראל חיים בה היום כשבעה מיליון יהודים, וכמאמר חז"ל: "כל השביעין חביבין לעולם". בבואנו להמליך מלכו של עולם בראש השנה הזה, אנו כותרים לו כתר מלכות עם שבעה מיליון יהלומים יקרים ומתוקים.

הרב קוק זצ"ל ברצותו לדבר בשבח הערך האיכותי של הכמות, מגדיר זאת ככתר - "הכמות המעטרת את האיכות". אנו, עם ישראל היושב בציון, מעטרים את ריבונו של עולם בעיטורי גבורה, עוז ומסירות נפש, המהווים כולם יסוד ושורש ליראת ואהבת ה' שלנו.

"גדול יום קיבוץ גלויות מיום שנבראו בו שמיים וארץ", ואנו שזכינו צופים בהתפעלות במחזה הניסי הגדול ביותר שהתרחש אי פעם בתולדות ההיסטוריה האנושית - שובה של אומה עתיקה לנחלתה, לשפתה המקורית, לעריה ויישוביה, למנהגיה ותורתה, כל זאת אחרי אלפיים שנות גלות. פריחה שלא נראתה כמותה בתולדות העם היהודי במספר לומדי התורה, בפיתוח המדע, בבניין הארץ, הכלכלה והצבא.

אנו, שזכינו להיוולד לדור ענק ומיוחד זה, חובה עלינו לקחת חלק מרכזי במשימה חשובה זו – להעלות ארצה את היהודים שנמצאים עדיין בניכר, דתיים וחילונים, עניים עשירים, בני עדות המזרח ואשכנזים. ארצות הברית היא מדינת המהגרים הגדולה בעולם, והיהודים הם היחידים שעוזבים אותה וחוזרים לארץ מכורתם. רובם של העולים אוהבים את אמריקה ושרים בשמחה את המנונה, אבל נמשכים לארץ ה' בצורה בלתי נשלטת, תופעה ניסית בפני עצמה.

במקום להתעסק בתוכניות של פינוי-פיצוי לערביי ארץ ישראל, תוכניות שאין להן סיכוי להתממש בעתיד הקרוב, עלינו להקדיש את מירב זמנינו וכספינו ב"עשה טוב" - בתוכניות העוברות לעשייתן של בינוי והעלאת היהודים לארץ ישראל.

בידינו להגשים מטרה נעלה זו על ידי ריכוז כוח פוליטי גדול, כפי שכבר התחלנו לעשות לפני חמש שנים בכינוס הכוחות המאמינים, הנאמנים, הלאומיים והדתיים תחת קורת גג אחת.

יש יועצים פוליטיים ועיתונאים מטעם הרואים עצמם חכמים, אנשים שכבר הצליחו בעצותיהם לעומדים בראש המחנה הדתי-לאומי למזער את כוחו ולהקטינו מ‑12 לשמונה מנדטים בלבד, ובדבקותם במלאכת ההקטנה והמזעור לא תנוח דעתם עד שנקטן שנית לחמישה מנדטים כפי שהיה בעבר. עם כוח קטן כזה יהיה קשה לעמוד במשימה המרכזית כרגע - העלאתם של היהודים מארצות המערב.

כדי להעצים את נס העלייה עלינו להיות שותפים לריבונו של עולם, להתאחד ולהתכנס, ולהוות כוח שאיש לא יוכל לעמוד בפניו בעז"ה.

יעקב כץ הוא יו"ר מועצת המנהלים של קבוצת ערוץ 7 ויו"ר האיחוד הלאומי לשעבר