גפני ודרעי
גפני ודרעיצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני משוכנע כי הקואליציה הנוכחית היא הטובה ביותר עבור המגזר החרדי, מגבה את ראש הממשלה נתניהו על רקע החקירות נגדו ולא פוסל ריצה משותפת עם ש"ס.

בראיון לרדיו 'קול ברמה' אמר גפני כי ''למרות בג"צ וההחלטה המופרעת שלו בנושא הגיוס, זו עדיין הקדנציה הכי טובה למגזר החרדי''.

לדבריו ''אם ממשלת לפיד הייתה ממשיכה ולא נופלת בדרך נס, היינו מגיעים למצב שמרן הרב שך אמר שניאלץ לעזוב את ארץ ישראל. כיום כל גזירות לפיד נמחקו.

''עיתונאי חרדי האשים אותנו שלא הכנסנו בהסכם הקואליציוני את חקיקת 'פסקת ההתגברות', בהקמת הממשלה לא היה לזה רוב בממשלה ואם אנחנו היינו מובילים, זה היה גורר התנגדות", הסביר. ''ישבתי עם שרת המשפטים שקד והודעתי על תמיכתנו במהלך החקיקה שלה ושל השר בנט''.

על חקירות ראש הממשלה אמר גפני ''אני מגבה את נתניהו כי בשום מקום בעולם לא חוקרים ראש ממשלה על סיגרים וחמגשיות, נראה שעושים מכרז ומחפשים עד מדינה בכל מחיר. להערכתי, הקדנציה הנוכחית תושלם במלואה, אפילו האופוזיציה לא רוצה בחירות.

"הצעתי בעבר לשר דרעי ש'דגל התורה' תלך במשותף עם ש"ס אך הוא סירב, בבחירות הקרובות זה בהחלט רלוונטי ותלוי כמובן בהכרעת גדולי ישראל, יש שיתוף פעולה חסר תקדים בין הסיעות", הוסיף גפני והבהיר כי הוא ''לא מעוניין לכהן כשר אוצר בממשלה''.

יו"ר ועדת הכספים התייחס גם להפגנות הקיצוניים בירושלים ודרש את פיטורי המפכ''ל אלשיך, ''פנה אלי בנו של האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק בבקשה לשחרר את נכד האדמו"ר, פונים אלי כמו שחסידות סאטמר פנו אלי בקשר לארנונה בירושלים. לא אוהב הפגנות וזה גם עושה נזק, אבל מה שעשו שם השוטרים לא יכול לעבור בשתיקה, המפכ"ל לא ראוי להישאר בתפקידו''.