תאיר ראדה
תאיר ראדהצילום: פלאש 90

כחודשיים וחצי לפני הרצח ניהלה תאיר ראדה התכתבות דרמטית ומצמררת באיי־סי־קיו עם אחד מחבריה.

העיתון "ידיעות אחרונות" דיווח הבוקר (רביעי) כי בהתכתבות היא מספרת לו כי בחור זר בן 18 מתעניין בה, והיא נשמעת מודאגת.

תאיר שואלת: "תגיד, אולי מסרת ת'מספר פלאפון שלי לאיזה מישהו, אבל עכשיו רציני בדוגרי כי זה חשוב, אז תגיד בבקשה ת'אמת".

הוא עונה: "לא, למה מאמי?" היא משיבה: "כי איזה מישהו אחד בן 18 מקריית־שמונה והוא אמר שחבר שלו מסר לו ת'מספר שלי ואמר שאני חמודה והוא לא רוצה להגיד לי מי זה". הוא משיב בגיחוך: "חחחחח... אין לי חברים מקריית־שמונה". תאיר שואלת: "מה מצחיק?" והוא עונה: "מה את פוחדת אבל, אני לא מבין אותך". תאיר עונה: "זה לא שאני פוחדת או משהו, זה בגלל שמישהו דפוק מסר ת'מספר פלאפון שלי לאיזה אחד בן 18".

העתק ההתכתבות הזאת הגיעה באחרונה לידיה של אילנה ראדה, אמה של תאיר.

גופתה של תאיר בת ה־13 מקצרין שבגולן התגלתה ב־6 בדצמבר 2006 בשירותים בבית־הספר שבו למדה. בדיקה העלתה שהיא נרצחה באמצעות סכין. אחרי אינספור תיאוריות קונספירציה וסימני שאלה הטיל בית־המשפט מאסר עולם על רומן זדורוב, שיפוצניק שעבד באותה תקופה בבית־הספר.

ממצאים נוספים שהגיעו לאחרונה ל"ידיעות אחרונות" מעלים תהיות גם באשר לסאגת הטלפון הנייד של תאיר. המכשיר, שהיה על גופה בעת הרצח, נלקח על ידי המשטרה לצורכי חקירה. במשך שנים היא החזיקה בו, ורק באחרונה איפשרה המשטרה לאם השכולה להעתיק את המידע שמכיל הטלפון.

ההעתקה הצליחה חלקית בשל מצבו הרעוע. כעת, לאחר שהחומר נמסר לאם השכולה, מתברר כי משום מה אין תיעוד בחקירת המשטרה על הפרטים בתא הקולי בטלפון. מה שברור הוא שהמשטרה בדקה כמה פעמים את תא ההודעות הקוליות, אך מה מצאה שם ואם מצאה — על כך אין אזכור בממצאי החקירה.

עוד עולה כי אין אזכור בחומר החקירה לכך שהמשטרה ערכה בדיקה פורנזית לטלפון של תאיר. כלומר: לא נבדק לכאורה האם היו עליו טביעות אצבע כלשהן או ממצאי די־אן־אי כמו רוק או דם.