מבנים קרסו. מקסיקו
מבנים קרסו. מקסיקוReuters

בהנחיית הדרג המדיני, צה''ל ישגר אחר הצהריים (רביעי) משלחת סיוע למקסיקו, בעקבות רעידת האדמה העזה שפקדה את המדינה, בה נספו לפחות 224 בני אדם.

דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס מספר כי המשלחת תכלול כ-50 אנשים, רובם מפיקוד העורף ומחיל האוויר, וכן מהנדסים שיבדקו את המבנים במקסיקו שעלולים לקרוס כתוצאה מרעש האדמה.

יציאת המשלחת בשעה 15:00 אחר הצהריים אושרה על ידי הרב הראשי לצה"ל תא''ל הרב איל קרים, והיא צפויה לחזור ארצה עוד לפני יום כיפור.

בצבא מדגישים כי עיקר הסיוע של המשלחת יתמקד בהערכת מצב המבנים במקסיקו ולא בטיפול בלכודים ובהקמת בית חולים שדה.

שמואל בן אדיבה, שליח תנועת בני עקיבא העולמית במקסיקו, אשר שהה בזמן רעידת האדמה אתמול (שלישי) בבית הספר היהודי במקסיקו סיטי, מספר כי "הייתה רעידת אדמה מאוד חזקה וכולנו בבית הספר יצאנו מהמבנה. כל רשת הטלפונים קרסה. הקהילה היהודית מתחילה להתארגן עכשיו על איסוף אוכל ועזרה לכל מי שצריך. בית הכנסת של הקהילה נפגע ממש, ערב ראש השנה, החזית שלו נפלה".

"כל בתי הספר היהודיים, כמו כל בתי הספר במדינה, בטלו את הלימודים מחר", סיפר בן אדיבה. ''בבתי הספר היהודיים מתחילים להתארגן בעזרה לכל שאר המקומות במדינה - אם זה במוצרים אם זה בדברים אחרים. בתי הספר היהודיים יהפכו לחמ”ל בכדי לסייע לכל המקומות שנפגעו - ויש המון כאלה”.

בן אדיבה מספר עוד כי "היום לפני 30 שנה הייתה רעידת אדמה חזקה מאוד במקסיקו. לכן הבוקר בדיוק עשינו רענון ותרגול לאיך צריך לנהוג ברעידת אדמה".