דני דנון: לא קל לנו באו"ם - בסוף אנחנו מנצחיםאלירן אהרון, ניו יורק

שגריר ישראל באו"ם דני דנון מסכם בסיפוק רב את עצרת האו"ם שנערכה בניו יורק, ובה שימש בעצמו כאחד מסגני יו"ר העצרת וניהל את הדיון בו נאם ראש הממשלה נתניהו.

"יש רוח של שינוי באו"ם", אומר דנון בראיון לערוץ 7, ''הממשל החדש בא ואומר - לא נמשיך עם מה שהיה פה. זה נוגע גם לישראל. השגרירה היילי עובדת איתנו בשיתוף פעולה מלא. אנחנו מובילים להישגים משמעותיים''.

דנון מפרט, ''העברנו מנדט חדש לכוח יוניפי"ל, הצלחנו לגרום לפיטורים של אנטישמית שניסתה לפגוע בישראל - ונעשה עוד דברים עם הממשל האמריקני. שמענו את הנשיא טראמפ מגיע לכאן ומעניק תמיכה אמיתית למדינת ישראל. זו הזדמנות להוביל לשינוי אמיתי כלפי ישראל באו"ם".

איך מתמודדים עם האנטי ישראליות המובהקת שקיימת בבניין הזה?

"זה לא קל. צריך לשמוע את השקרים וההסתה - ולהיאבק בהם. על כל שקר אני מגיב ואנחנו מצליחים להוביל לשינוי. לדוגמא, כששגריר ונצואלה השווה את חיילי צה"ל לנאצים דרשנו שהוא יתנצל וכך הוא עשה. אסור לעבור לסדר היום - זו הגישה שלי. לא קל לנו, אבל בסוף אנחנו מנצחים".

שמעת את נאום הנשיא טראמפ. הוא מביא בשורה לישראל?

"זה נאום מאוד משמעותי. למעלה מרבע מתקציב האו"ם מגיע מארה"ב וכשמגיע הנשיא ואומר: 'מספיק. תחזרו לערכים האמיתיים של האו"ם' - זה מחזק אותנו מאוד. אנחנו בעד האו"ם, אבל רוצים שהוא יעסוק בדברים החשובים ולא בהסתה נגד ישראל".

"דבריו משמעותיים מאוד. רק לפני שנה הנשיא אובמה שיבח כאן את ההסכם עם איראן, והנשיא טראמפ אומר את האמת - 'זה הסכם לא טוב והוא ישונה', וזה בדיוק מה שמדינת ישראל מאמינה בו".

מה חשבת על נאומו של ראש הממשלה נתניהו?

"נאום מצויין של ראש הממשלה. הוא הצליח לחבר את הנקודות עבור הקהילה הבינלאומית בין ההסכם הגרוע שנחתם לבין העובדה שאיראן הפכה מעצמת שמתדלקת את כל הטרור ושהיום זו סכנה של ישראל - ומחר של כל העולם".

בסיכומה של שנה, דנון חושב שהיחס לישראל הולך ומשתנה - ובשנה הבאה הוא מאמין שנראה את המגמה הזו נמשכת.

"בהחלט יש שינוי ומתחילים לראות אותו בתוצאות שטח. העובדה שאני מנהל היום את העצרת הכללית כשראש הממשלה שלנו נואם - זה מראה על שינוי. עדיין יש שונאים, עדיין יהיו החלטות קשות לישראל - ורואים שההובלה האמריקנית מביאה הישגים".