הרב אייל קרים
הרב אייל קריםצילום: דובר צה"ל

רב פיקוד העורף, רב-סרן הרב אמיתי טובול, יצטרף למשלחת צה''ל שתמריא היום (רביעי) למקסיקו, במטרה לסייע למדינה לאחר רעידת האדמה העזה שפקדה אותה וגרמה למותם של למעלה מ-224 בני אדם.

המשלחת תמריא בשעה 15:00 אחר הצהריים, באישורו של הרב הראשי לצה"ל תת-אלוף הרב אייל קרים, ותשוב לישראל עוד לפני יום הכיפורים.

הרב קרים שיגר הבוקר הודעה למפקדי הרבנות הצבאית, בה כתב כי ''בפרוס עלינו שנה חדשה, אבקש לברך ולהוקיר כל אחד ואחד מכם על עשייתו למען הרבנות הצבאית ולמען צבא ההגנה לישראל בשנה שחלפה. לא פעם הבעתי דעתי, שהמפתח להצלחה הוא מסירות נפש ודביקות במשימה.

''סגלי הרבנות הצבאית באשר הם נתברכו במסירות עילאית, והדבר נוסך בכולנו עוז ותעצומות. החל משעות הלילה המאוחרות נדרשנו למענה בזמן אמת עם היערכות רבנות פקע"ר למשלחת צה"ל למקסיקו, על כלל המורכבויות הכרוכות בחג ובשבת, וגם כאן - מתוך מסירות רבה ולשם שמיים'', הדגיש הרב קרים.

דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס סיפר הבוקר כי המשלחת של צה''ל למקסיקו תכלול כ-50 אנשים, רובם מפיקוד העורף ומחיל האוויר, וכן מהנדסים שיבדקו את המבנים במקסיקו שעלולים לקרוס כתוצאה מרעש האדמה.

בצבא מדגישים כי עיקר הסיוע של המשלחת יתמקד בהערכת מצב המבנים במקסיקו ולא בטיפול בלכודים ובהקמת בית חולים שדה.

מקסיקו
מקסיקוצילום: רויטרס

שמואל בן אדיבה, שליח תנועת בני עקיבא העולמית במקסיקו, אשר שהה בזמן רעידת האדמה אתמול (שלישי) בבית הספר היהודי במקסיקו סיטי, מספר כי "הייתה רעידת אדמה מאוד חזקה וכולנו בבית הספר יצאנו מהמבנה. כל רשת הטלפונים קרסה. הקהילה היהודית מתחילה להתארגן עכשיו על איסוף אוכל ועזרה לכל מי שצריך. בית הכנסת של הקהילה נפגע ממש, ערב ראש השנה, החזית שלו נפלה".

"כל בתי הספר היהודיים, כמו כל בתי הספר במדינה, בטלו את הלימודים מחר", סיפר בן אדיבה. ''בבתי הספר היהודיים מתחילים להתארגן בעזרה לכל שאר המקומות במדינה - אם זה במוצרים אם זה בדברים אחרים. בתי הספר היהודיים יהפכו לחמ”ל בכדי לסייע לכל המקומות שנפגעו - ויש המון כאלה”.

בן אדיבה מספר עוד כי "היום לפני 30 שנה הייתה רעידת אדמה חזקה מאוד במקסיקו. לכן הבוקר בדיוק עשינו רענון ותרגול לאיך צריך לנהוג ברעידת אדמה".