בארגון החסד "פעמונים" מסכמים שנה ומספרים על אלפי המתנדבים הפועלים להוצאת משפחות ממצוקה כלכלית להתנהלות נכונה ויציבות.

כתב ערוץ 7 הצטרף ליום הסיום של הכשרת המלווים החדשים ושמע על פעילות הארגון ועל עבודת והכשרת המתנדבים.

לתרומות לחצו כאן או התקשרו 1800-35-10-12

ארגון פעמונים המסייע מידי שנה לאלפי משפחות פועלים למעלה מ-2700 מתנדבים. דני קלרמן, ראש צוות ומעביר הכשרות, מספר כי לצורך התנדבות בארגון אין צורך בידע כלכלי מקדים וכי העיקר הוא האכפתיות והרצון לעזור, "צריך לראות בזה ייעוד. ברגע שאתה רואה בזה ייעוד ואתה מעלה את זה לראש סדרי העדיפויות שלך, אז לא משנה מה אתה. אתה יכול להיות נגר, עו"ד, רופא, סנדלר ומה שאתה רוצה, כשזה משהו משמעותי שבא מהלב ושמדובר פה בסופו של דבר בהצלת נפשות, שהרי אמרו חז"ל 'עני חשוב כמת' ואם לא יודעים להתנהל בצורה תקינה זה גורם להרבה בעיות".

את הכלים להדרכת משפחות רוכשים המתנדבים במהלך ההכשרה כפי שמספר משה (מוקי) גור אריה מנהל אזור פתח תקווה, "מגיעים לפה אנשים מאוד מוכשרים מכל מיני תחומים לא חייבים להיות בעניינים הכלכליים ומתחילים איתם נדבך אחרי נדבך. במסגרת ההכשרה מלמדים אותם את כל העקרונות של הליווי הכלכלי ואנחנו גם בין היתר נותנים להם משפחה כדי לחנוך אותם וללוות אותם בתחילת התהליך ובתחילת הדרך".

אתי זיו, מלווה חדשה ב"פעמונים", מספרת על הגעתה לארגון ועל תחושותיה "זה התחיל מזה שרציתי להתנדב מתוך תחושה של רצון לתת ולהעניק. פגשתי משפחה נהדרת של זוג צעיר שנקלעו למינוס. בפגישה הראשונה זה משהו חדש שלא מכירים אבל מהר מאוד מקבלים מזה המון. התחושה שאתה עושה משהו ומישהו מעריך את זה נותנת המון".

אוריאל לדרברג, מנכ"ל פעמונים מסכם את שנת תשע"ז ומספר על הפעילות העצומה וההספקים של המתנדבים, "בשנה האחרונה טיפלנו בלמעלה מ-7,000 משפחות שפנו אלינו מכל רחבי הארץ בליווי פרטני. מתוכם מאות רבות של משפחות שעבדנו איתם במסגרת פעילות 'נושמים לרווחה' עם משרד הרווחה, פיתחנו מענים מאוד מיוחדים לאוכלוסיות חלשות. בנוסף ארגון פעמונים העביר ללמעלה מ-17,000 משתתפים סדנאות בנושא כלכלה נכונה. לצעירים, למבוגרים כהכנה לפרישה, לנוער בבתי ספר. כל הפעילות הזאת נעשתה בשנת תשע"ז מתוך התעמקות ומתוך הבנה שהמצב הכלכלי של הרבה משפחות בישראל הוא מצב קשה".

מנכ"ל פעמונים מדגיש את הצורך של הארגון להתרחב ולהתפתח לכיוונים נוספים על מנת לסייע לאוכלוסיות ומגזרים רכבים ככל האפשר, "כל שנה פונות אלינו משפחות חדשות ואנחנו מפתחים ונותנים מענים חדשים. היכולת שלנו לבוא, לפעול ולהתקדם ולתת מענה לעוד משפחות ולאזורים נוספים בארץ, עוד סוגי אוכלוסיות נובע מהאמון הרב שאנחנו מקבלים מהציבור".

לסיום מבקש לדרברג מהציבור להמשיך לתמוך בפעילות של "מפעל החסד הגדול ביותר בישראל" כהגדרתו, "גם בימים אלו לקראת הימים הנוראים אנחנו פונים אל הציבור שיעזרו לנו להמשיך בעשייה הגדולה, במפעל החסד הגדול ביותר בישראל, שמשקם משפחות ומחלץ משפחות מעוני ושם אותם במקום אחר למציאות אחרת. אני מבקש להמשיך לתמוך בנו כדי שאנחנו כארגון נוכל להמשיך לעזור לעוד אלפי משפחות בישראל ובכך לחזק את החוסן החברתי של כולנו".

ארגון "פעמונים" שואף למציאות בה משפחות בישראל מנהלות חיים כלכליים מאוזנים. הארגון מלווה ומדריך עשרות אלפי משפחות ויחידים מדי שנה ומסייע להם לצאת לדרך חדשה של עצמאות כלכלית.

בשנת תשע"ז סייענו בארגון פעמונים ל7,200 משפחות לצאת ממצוקה כלכלית באמצעות כ-3,000 מתנדבים בכל רחבי הארץ.

תרמו עכשיו לפעמונים ועזרו לנו גם בתשע"ח לסייע לעוד אלפי משפחות להתנהל באחריות ולהרים את הראש כל השנה.