ראש מועצת שומרון לליברמן: "חזור בך"

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, דורש משר הביטחון אביגדור ליברמן לחזור בו מהנחייתו ולפיה על אנשי משרד הביטחון והמנהל האזרחי לנתק את הקשר עם ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמן נאמן שהשתלח במנהל האזרחי.

"חזור בך מדבריך כלפי ראש מועצת גוש עציון", אמר דגן לליברמן, ''זו אמירה לא חוקית. אסור לנו לעמוד מנגד כששר בישראל מרשה לעצמו להשתלח כך בראש רשות ולרמוז על 'חרם' כלפי ציבור שלם. גם אם קשה לשר הביטחון להשלים עם ביקורת אין זה מתיר לו להתבטא באופן לא אחראי''.

ראש מועצת שומרון תהה, ''האם ראש רשות במדינת ישראל בשנת 2017 שמעביר ביקורת על דרגים בכירים ברשות ממשלתית, תושביו לא יקבלו בשל כך מרכיבי ביטחון? האם ראש רשות שמותח ביקורת לגיטימית שזו זכותו וחובתו ברמה הדמוקרטית, שר הביטחון יקח את צה"ל משם כי הוא מתח ביקורת?

''האם שר החינוך יעלה בדעתו למנוע פתיחת בתי ספר מכיוון שראש הרשות העביר ביקורת על פקיד במשרד החינוך?", הוסיף דגן וקרא לשר הביטחון ''לחזור בו מהאמירה הזו שאין לה מקום במדינה מתוקנת. אין לי ספק שהדברים נאמרו ברגע של כעס. עם פתיחת השנה החדשה, חזור בך מהאמירה המפלגת הזו".

בערב החג תקפו במועצת יש"ע את הנחייתו של ליברמן לנתק את הקשר משלמה נאמן, ואמרו כי ''הודעת שר הביטחון על החרמת ראש רשות ביהודה ושומרון, גם אם ניתנה היא אינה מיושמת בפועל, אולם עצם ההודעה של שר בכיר לחרם על ראש רשות אינה מקובלת ולא נוכל להשלים איתה.

''ראשי רשויות מייצגים ציבור גדול ואמונים על חייהם של אלפי אנשים, לא נסכים לכך שגוף ממשלתי יחרים נציג ציבור ויפגע בתושבינו", הדגישו ראשי הרשויות ביו"ש.

''גם אם יש חוסר הסכמה, שר הביטחון יודע להיפגש איתנו כשצריך על מנת לדון בנושאים ההתיישבותיים שונים. אנו קוראים לשר הביטחון לחזור בו מדבריו ולהודיע על המשך העבודה עם חברנו ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן", נמסר ממועצת יש"ע.

ליברמן ונאמן
ליברמן ונאמןצילום: ללא קרדיט

כאמור, שר הביטחון ליברמן שזועם על השתלחות של אישי ציבורי באנשי המנהל האזרחי ובעובדי משרד הביטחון, הורה לאנשיו לנתק מגע עם ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן.

"מי שמדבר סרה בעובדי מערכת הביטחון לא נהיה איתו בקשר, וזה כולל את ראש המועצה שלי בגוש עציון, שלמה נאמן", אמר ליברמן בראיון לעיתון מקור ראשון.

"אחרי שהתבטא בעניין שדה־בעז ונתיב־האבות הוריתי לאנשי המשרד לנתק איתו קשר. לא אסבול השתלחויות של אנשי ציבור בחיילים ובעובדי משרד הביטחון. כל חבר כנסת, כל שר, כל ראש מועצה שמשתלח בעובדי משרד הביטחון, פשוט מנתקים איתו קשר. לא עונים לטלפונים ולא מקבלים לפגישה. כלום", הוסיף שר הביטחון.

ראש המועצה במתקפה: "המדינה עבריינית"

לפני כשבועיים, נזכיר, ערך שלמה נאמן סיור לכתבים בשדה בועז על רקע כוונת המנהל האזרחי להרוס ארבעה מבנים שהוקמו ביישוב בניגוד לחוק.

"מי שעבריין פה זה המנהל האזרחי, מי שעבריין פה זו המדינה, אין מצב שיש לך נכס לאומי, אדמות מדינה 100 אחוז, לא סקר ולא שמקר... אלא מה? הקריטריונים לקביעה שאלו אדמות מדינה משתנים בכל חודשיים'', אמר נאמן בתיעוד שפורסם בערוץ 7.

לדברי נאמן, ''לא מדובר בפקיד שמאלני עם אג'נדה, אלא הוא מפחד לקבוע מסקנות שיבזו אותו אצל יועמ"ש איו"ש כי עוד שלושה חודשים ישנו את הקריטריונים, כי אף אחד לא יודע מה החוק, אף אחד לא קובע מה החוק פה ושל מי האדמה הזו, זה משתנה כל יומיים כי המדינה לא קובעת שיש פה חוקים.

''במציאות הזאת, חובתה של המדינה היא לקחת את אדמות המדינה שלה ולפקח עליהן, כמו שהיא מפקחת על כך שפדופיל לא יהיה גננת ושרופא מתחזה לא יהיה רופא בבית חולים. המדינה עבריינית, היא מפקירה רכוש של המדינה, מפקירה את אדמות המדינה בידי פורעים'', האשים ראש המועצה.