דני דנון
דני דנוןצילום: אלירן אהרון

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נאם בעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק וקרא למנהיגי העולם "לסיים את שלטון האפרטהייד של ישראל בפלסטין".

אבו מאזן הוסיף כי "אם פתרון שתי המדינות לא ייצא לפועל, לפלסטינים לא תהיה ברירה אלא להמשיך ולהיאבק למען זכויות מלאות לכל תושבי פלסטין ההיסטורית".

"מכיוון שפתרון שתי המדינות נמצא בסכנה, ניאלץ לנקוט בצעדים אחרים או לחפש אפשרויות נוספות לשימור קיומנו הלאומי...הבעיה של הפלסטינים היא עם הכיבוש הישראלי ולא עם הדת היהודית. היהדות היא דת אברהמית, בדומה לאסלאם ולנצרות, ועל פי הקוראן אלוהים אומר שיש לכבד את שליחיו".

אבו מאזן קרא לכל המדינות החברות בארגון לנתק את קשריהן הכלכליים עם ההתנחלויות הישראליות ביהודה ושומרון. "עלינו לגנות את ההתנחלויות. הרשימה השחורה של המדינות שמקיימות קשרים עם ההתנחלויות באופן לא חוקי צריכה להיחשף", אמר.

שגריר ישראל לאו״ם, דני דנון, הגיב לנאומו של יו"ר הרשות הפלסטינית, "אבו מאזן הפיץ אמירות שקריות המעודדות שנאה על במת האו״ם במקום לפעול להפסקת החינוך לטרור ברשות הפלסטינית. שוב שמענו שקרים והסתה כשהאמת היא שההנהגה הפלסטינית היא סרבנית שלום כפייתית".