מוחמד בכרי
מוחמד בכריפלאש 90

סגן שר הבינוי והשיכון, ח"כ ז'קי לוי, התייחס בצהריים (ראשון) להשתתפותו של השחקן והבמאי הערבי-ישראלי מוחמד בכרי ב"שבוע פלסטין" בלבנון ולדברים שאמר שם.

"לא יעלה על הדעת שמוחמד בכרי, שנהנה מכספי הציבור הישראלי, גדל וצמח על במות המדינה, יקרא למדינות ערב שלא לקיים עמנו יחסים ויכנה את מי שיעשה כן, 'בוגדים'".

לדבריו, "הבוגד האמיתי בכל הסיפור הזה הוא בכרי, כפוי הטובה ששוב חשף את פרצופו ובמקום לשמש דוגמא למופת ולהיות איש שלום, התגלה שוב כתומך טרור וחסר עמוד שדרה שכל תכליתו להעמיק את הקרע בין העם הישראלי לפלסטיני, במקום להיות גשר ולחבר ביניהם".

"כאן, כשנוח לו הוא ערבי-ישראלי, אך בלבנון נוח לו להטיף, להסית ולשכוח שמדינת ישראל ממנת אותו בכדי לקיים את התרבות שלו והאג'נדה שלו. על החברה הישראלית ועל מוסדות התרבות בפרט, להוקיע מתוכה איש קיצוני זה ויפה שעה אחת קודם", הוסיף לוי.

נזכיר כי בכרי תקף בדבריו את ניסיונן של חלק ממדינות ערב לנרמל את היחסים עם ישראל, "הניסיונות לנורמליזציה עם האויב הציוני שקולים לבגידה".

"מדובר במעשה מביש ובלתי מתקבל על הדעת. ממשלת היישות הציונית נוהגת בגזענות ומדכאת כל ניסיון של אמנים פלשתינים המתגוררים בתחומה (ערביי ישראל)", הוסיף בכרי.