בטסי דבוס
בטסי דבוסצילום: רויטרס

שרת החינוך בממשל טראמפ, בטסי דבוס, ביטלה את ההנחיות הפמיניסטיות לטיפול בתלונות על עבירות מין בקמפוסים אוניברסיטאיים, משום שהיו בלתי הוגנות כלפי גברים, לדעתה.

ההנחיה שניתנה ב-2011, בתקופת ממשל אובמה, קבעה שקמפוסים שלא יטפלו כראוי בתלונות על עבירות מין ייחשבו למי שמפרים את החוק הקרוי Title IX, המונע אפליה על רקע מין במוסדות חינוך שמקבלים תמיכה ממשלתית. מוסדות שמפרים את Title IX מצויים בסיכון של אבדן התמיכה התקציבית הממשלתית.

חוקי אובמה הורידו את רף ההוכחות הדרוש בתלונות על עבירות מין. הם הורו לאוניברסיטאות לגשת לתלונות מתוך הנחה שהמתלוננת דוברת אמת, וכי נטל ההוכחה הוא על הנאשם, שצריך להוכיח כי הוא חף מפשע – במקום להיפך.

דבוס אמרה בתחילת ספטמבר כי הגיעה למסקנה שהחוקים אינם הוגנים כלפי גברים. זאת, אחרי שפגשה פעילי זכויות גברים, שורדות תקיפה מינית ומנהלי מוסדות חינוך.

ההנחיות המחודשות של דבוס שמות את נטל ההוכחה שוב על המתלוננות, שיצטרכו להוכיח כי אכן הותקפו. "הנחיית ביניים זו תסייע לאוניברסיטאות במלחמתן בהתנהגות מינית בלתי-הולמת, ויתייחסו לכל הסטודנטים באופן הוגן", כתבה דבוס. "מוסדות החינוך חייבים להמשיך להתמודד חזיתית מול הפשעים וההתנהגויות הנוראיות האלה... אבל ההליך חייב גם להיות הוגן ונטול פניות, ובכך לגרום לכולם לתת יותר אמון בתוצאותיו".

הכותב הוא יו"ר תנועת המשפחה