הרס מבנה לא חוקי
הרס מבנה לא חוקיצילום: פורום עוטף ירושלים

הדיון בעתירה שהגיש פורום עוטף ירושלים לפינוי המאחז הפלסטיני הבלתי חוקי חאן אל אחמר ובית הספר האיטלקי השוכן סמוך לכפר אדומים, נדחה היום (ראשון) שוב לאחר שכבר נדחה לפני חצי שנה.

הדחייה התקבלה בבג''ץ למרות שבג"צ אפשר לאחרונה פעם נוספת את דחיית קבלת העמדה עד תאריך ה-19 בספטמבר 2017.

המדינה לא העבירה את עמדתה וביקשה להגיש את עמדתה עד היום, ה-24 בספטמבר. בשל כך עתרו הפלסטינים לדחיית הדיון בטענה כי לא יוכלו להכין את התיק כראוי בפחות מ-24 שעות.

השופט ניל הנדל אשר דן בבקשה, קיבל את עמדת הפלסטינים, דחה את הדיון למועד אחר ונזף במדינה: ״בתכנון טוב יותר יכלה המדינה לעמוד בלוח הזמנים הגמיש ביותר שהוענק לה״.

המאחז הבלתי חוקי חאן אל אחמר נחשב למאחז הדגל של הרשות הפלסטינית באזור כפר אדומים, ובחודש שעבר הבטיח שר הביטחון אביגדור ליברמן כי המאחז ייהרס.

נזכיר כי כבר ב-2009 הגישה תנועת רגבים עתירה לפינוי המאחז וגם בשנים שלאחר מכן הוגשו עוד שלוש עתירות שונות על-ידי פורום עוטף ירושלים.

יניב אהרוני, רכז השטח בפורום עוטף ירושלים, מסר ''רק לפני חודש דרשנו משר הביטחון וראש הממשלה בסמוך לחאן אל אחמר להפריח את המאחזים הבלתי חוקיים לאתרי הקבע שהמדינה הכינה להם. לצערי מסתבר שהדבר היחיד שפורח אלו הבטחות ריקות מתוכן על פינוי המאחז.

''ההתנהלות הרופסת של הפרקליטות והמינהל האזרחי בדיונים בבג"צ כאשר מדובר במאחז פלסטיני גובלת ברשלנות פושעת. ניגוד מוחלט למרץ שמאפיין אותם כאשר מדובר במאחז יהודי״, האשים אהרוני.

מאיר דויטש, מנהל אגף המדיניות בתנועת רגבים, מסר כי "מאז העתירה שהגשנו בשנת 2009 בה הסוגיה הוצפה לראשונה בפני בית המשפט העליון, המנהל האזרחי דחה שוב ושוב את פינוי המקבץ הבלתי חוקי. הדחיינות העבירה מסר סלחני לרשות הפלשתינית שהגיבה מצידה בהקמת אלפי מבנים בלתי חוקיים בין ירושלים לים המלח, במימון נדיב של מדינות זרות שרמסו את החוק ברגל גסה.

''אנו מצפים מבית המשפט לשים סוף לסחבת ולקבוע לוח זמנים לפינוי, ובכך גם לומר אמירה עקרונית כנגד המעורבות הזרה בבניה הבלתי חוקית באזור יהודה ושומרון", הוסיף דויטש.