פילבוקס. אילוסטרציה
פילבוקס. אילוסטרציהצילום: פלאש 90

גלי צה"ל נגד צה"ל? כתבת גלי צה"ל לענייני יו"ש פרסמה הבוקר (שני) אייטם חדשותי לכאורה, לפיו הקים לאחרונה צה"ל עמדת קבע (פילבוקס) בשטח A, בכפר הפלסטיני חורסה שבדרום הר חברון.

העמדה אמורה להגן על חייהם של תושבי הישוב נגוהות, אשר כביש הגישה ליישובם עובר בשטח A, ועל פי הדיווח בתחנה הצבאית, הקמתה מנוגדת לכאורה להסכמי אוסלו.

פרסום הידיעה באופן זה, עורר את זעמם של גולשים רבים ברשתות החברתיות, שזעמו על הפיכת תחנת השידור הצבאית לשופר של ארגון השמאל הקיצוני "שלום עכשיו" להתנגחות בצה"ל ובמתיישבים ביהודה ושומרון.

פעיל הימין ארז תדמור סיפר בפוסט שפרסם בנושא, "את הכביש שמחבר בין נגוהות ליישובי הר חברון אני מכיר היטב משירות המילואים, כביש שבגדול אפשר להגדיר אותו כסכנת נפשות. אחד המסוכנים ביו"ש. הסיבה לכך פשוטה: בשנת 2006, שנים אחרי שערפאת חרך את הסכמי אוסלו עד היסוד, החליט אהוד ברק להעביר לפלסטינים את השטח בו עובר הכביש מכיוון שישראל התחייבה לכך במסגרת הסכמי אוסלו. בתמורה העניקו הפלסטינים לתושבי האזור אינספור מתקפות אבנים, בקבוקי תבערה, מטעני צד ולעיתים פיגועי ירי".

"באיחור של שנים צה"ל התעורר והבין שאם הסכמי אוסלו חסרי ערך בעיני הצד השני, הרי שחובת צה"ל להגן על תושבי האזור ולאחרונה הוצב פילבוקס בנקודה הכי מסוכנת בכביש למרות שהמקום נחשב שטח A", הוסיף.

לדבריו, "בגלי צה"ל, 'הרדיו של החיילים', תחנת השידור הצבאית, ביקרו הבוקר בידיעה של הכתבת כרמל דנגור את החלטת צה"ל להציב פילבוקס שיגן על חייהם של תושבי האזור. מבחינתם בסיפור הזה הפלסטינים, שניסו לרצוח ישראלים על הציר הזה ממש מאות פעמים אם לא יותר, הם בכלל הקורבן וצה"ל אשם בהפרה של הסכמי אוסלו ובהגנה על מתנחלים שנוסעים בקיצור דרך שאינו חוקי. מכל הדברים הנבזיים ששודרו בגל"צ לאורך השנים זו בעיניי אחת מנקודות השפל הנמוכות ביותר. גועל נפש".