מפלגת המחנה הציוני תחרים את האירוע הממלכתי לציון 50 שנה להתישבות ביהודה ושומרון, הבקעה והגולן שיתקיים ביום רביעי, כך פורסם הערב ב'כאן 11'.

על פי הדיווח, במפלגת העבודה טענו כי לו היו רוצים בנוכחותם, היו יו"ר המפלגה או יו"ר האופוזיציה מוזמנים לשאת נאום רשמי באירוע. במקביל נשמעה ביקורת על יו"ר העבודה, אבי גבאי, שלא הורה לחברי הסיעה להיעדר בהוראה רשמית.

ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) אף פרסם סטטוס בפייסבוק בו כתב, "אל לו לאף חבר כנסת מהמחנה הציוני להשתתף ב'טקס הממלכתי לציון יובל לשחרור יהודה ושומרון, הבקעה ורמת הגולן' והעובדה שטקס זה הופק על ידי מרכז ההסברה, מכספי משלמי המסים, ואנחנו לא השמענו את קולנו היא תעודת עניות עבורנו".

"אינני מאלה המתנגדים באופן פאבלובי לכל עניין הקשור להתיישבות והתנ"ך הוא עבורי אבן הראשה של תפיסתי לקיומנו דווקא בארץ ישראל. בנוסף לכך, אני מאמין ותומך בתפיסה של שתי מדינות לשני עמים, כשגושי ההתיישבות הם חלק בלתי נפרד מכל הסכם ובכלל זה רמת הגולן והבקעה. מול תפיסה זו מוביל אותנו ראש הממשלה והימין הקיצוני לתוך התהום הפעורה של מדינה אחת לשני עמים, שתחסל את המדינה היהודית ותביא את הקץ על החזון של נביאי ישראל ומייסדי הציונות. אני סבור שחייבת לצאת קריאה ערכית ממחננו שתביע התנגדות ערכית ברורה וחד משמעית נגד השתתפות", הוסיף כבל.

עם זאת, סיעת המחנה הציוני טענה כי לא הוחלט להחרים את האירוע. "נתניהו ורגב שוב עסוקים בפלגנות ואינטרסים פוליטיים. סיעת המחנה הציוני לא החליטה להחרים את האירוע. כשנגיע לשלטון נעסוק במעשים ולא בנאומים, במהות ולא בתמונות", לשון תגובת הסיעה.

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן, הגיב לדברים ואמר כי "לא ייתכן שמפלגה שמגדירה את עצמה מפלגה ציונית, מפלגה שאבות אבותיה היו חלק בלתי נפרד מהקמת התיישבות לפני יובל שנים, בוחרת להחרים את היום בו נעשה צעד גדול למען היישוב בארץ ישראל. מי שמידי יום בוחר פעם אחר פעם להשמיץ ולהאשים שהוא חשוך ומפלג את החברה הישראלית, בסוף עושה זאת בעצמו".

"ראש הממשלה יצחק רבין ונשיא המדינה שמעון פרס ז"ל מתהפכים בקברם על הדרך שמפלגתם בחרה להמשיך את מורשתם. עוד לא מאוחר לרדת מעץ הזית שעליו טיפסו בשם השלום ולהגיע לעץ האלון לחגוג את האירוע המתקיים בגוש ולזכור את מייסדי המדינה שהם מייסדי מפלגתם של המחרימים", דברי נאמן.

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי אמרה כי ‏"מי שמחרים חצי מיליון מתיישבים, ולא מתכוון להיות שותף בחגיגות היובל של ממשלת ישראל בגוש עציון שלא יחפש אחר כך קולות בימין".

כזכור, בערוץ 7 נחשף כי גם שגריר האיחוד האירופי בישראל, עמנואלֶה ז'ופרֶה, איננו מתכוון ליטול חלק בטקס, זאת למרות שהוזמן אליו באופן רשמי.

מלשכתו של שגריר האיחוד האירופי בישראל נמסר לערוץ 7, כי הוא אכן הוזמן לטקס, אולם החלטתו שלא להשתתף בטקס עולה בקנה אחד עם מדיניות האיחוד האירופי בנושא.

"השגריר לא מגיע לאירועים רשמיים של מדינת ישראל מעבר לקו הירוק", הוסיפו בלשכתו של השגריר ז'ופרֶה.