הפגנת הנכים בכניסה לירושלים
הפגנת הנכים בכניסה לירושליםצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שעות ספורות לאחר השקת קמפיין מימון המונים, הקורא לציבור לממן את הדו"חות שמקבלים הנכים בגין חסימת כבישים, גוייסו לקמפיין עשרות אלפי שקלים אשר נתרמו על ידי מאות תומכים.

הקמפיין הוא יוזמה של תנועת עומדים ביחד, אשר פתחה בו בשיתוף עם מטה מאבק הנכים, בעקבות החלטת המשטרה לחלק דו"חות על מנת לעצור את חסימות הכבישים, כדי לאפשר לציבור לתמוך במאבק הנכים.

נציין כי הנכה הראשון והיחיד שקיבל דו"ח על סך 500 שקלים הוא ישראל, בן 58, פגוע רגליים.

איתמר אבנרי, חבר הנהגה בתנועת עומדים ביחד, "הציבור אמר את דברו: כדי לחיות כאן בחברה שוויונית וסולידרית, אנחנו מוכנים לעמוד בפקק ומוכנים לתרום. מאבקם של הנכים הוא המאבק של כולנו, אנחנו דורשים לחיות במקום שבו גם לנכים ולקשישים יש יכולת לחיות בכבוד. הממשלה לא יכולה להמשיך להפקיר את החלשים בחברה, והציבור תומך במאבק המרגש של אותם אנשים אמיצים, שיוצאים מהבית ודורשים מהממשלה שתתחיל סוף-סוף להתייחס אליהם כמו שמגיע להם – בכבוד, בשוויון, כמו שמגיע לכולנו".

"מ-2,342 ש"ח בחודש אי-אפשר לחיות - וגם לא לשלם קנסות", נכתב בעמוד הקמפיין. "במאבק למען העלאת הקצבאות כולנו חייבים לתמוך: לצאת לרחובות, להצטרף להפגנות, וכן – גם לתרום ולאפשר להן להמשיך להתרחש ללא חשש מעלות הקנסות. בואו נשלם כולנו יחד את הדו"חות על חסימת הכבישים, ונתמוך במאבק הזה, שהצלחתו חשובה לא רק עבור ציבור הנכים, אלא עבור כל מי שחי כאן".